• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Emociju regulācijas, vadības funkciju un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējuma pazīmju saistības pieaugušo izlasē

Thumbnail
Öffnen
299-96219-Treilone-Kalnina_Linda_lt08039.pdf (457.1Kb)
Autor
Treilone-Kalniņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vanags, Edmunds
Datum
2023
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Pētījuma mērķis ir noskaidrot emociju regulācijas, vadības funkciju un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumu pazīmju saistības pieaugušo izlasē. Pētījuma ietvaros piedalījās 116 respondenti vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Respondenti aizpildīja piecus vadības funkciju testus: Simbolu virknes testu, Pirksta uzsitiena testu, Ciparu atmiņas testu, Vizuālās uzmanības noturības B testu un Strūpa vārdu un krāsu testu. Kā arī divas aptaujas: Emociju regulāciju aptauju (Emotion Regulation Queastionnaire, Gross & John, 2003) un Pieaugušo UDHS pašnovērtējuma skalas (ASRS-v1.1) Simptomu kontrollapu (Adult ADHD Self-Report Scale (ASRS-v1.1) Symptom Checklist, Kessler et al., 2005). Šī darba ietvaros tika tulkota Pieaugušo UDHS pašnovērtējuma skalas (ASRS-v1.1) Simptomu kontrollapa (Adult ADHD Self-Report Scale (ASRS-v1.1) Symptom Checklist, Kessler et al., 2005) uz latviešu valodu. Pētījuma rezultātos tika noskaidrots, ka pastāv statistiski nozīmīga korelācija starp kognitīvo elastību, uzmanības noturību un UDHS pazīmēm. Interesanti, ka iekļaujot vecumu kā mainīgo lielumu korelācija netika konstatēta. Turklāt, emociju regulācijas stratēģiju lietošana neuzrādīja statistiski nozīmīgu korelāciju ar UDHS pazīmēm.
 
The aim of this study was to find out the relationship between emotion regulation and executive function in adults with ADHD indication. In the study, 116 respondents were aged 18 to 60. Respondents completed five executive functions tests: the Digital Symbol Substitution Test, the Finger Tapping Test, the Digital Span test, the Sustained Attention B Test, and the Stoop Word and Color Test and two surveys: Emotion Regulation Questionnaire (Gross & John, 2003) and Adult ADHD Self-Report Scale (ASRS-v1.1) Symptom Checklist (Kessler et al., 2005). The study included a translation of the survey - Adult ADHD SelfReport Scale (ASRS-v1.1) Symptom Checklist (Kessler et al., 2005) to latvian language. Results indicated statistically significant correlations between cognitive flexibility, attention fatigue, and ADHD indication. Interestingly, there was no correlation with age as a variable. There are no statistically significant correlations between emotion regulation strategies and ADHD indication.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64165
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV