Acs dominances ietekme uz skata fiksācijas stabilitāti
Author
Alecka, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Šerpa, Evita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir uzrakstīts latviešu valodā uz 37 lapaspusēm. Tas satur 15 attēlus un 59 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis bija analizēt vadošās un nevadošās acs, kā arī bērna vecuma ietekmi uz skata fiksācijas stabilitāti. Pētījumā piedalījās 379 dalībnieki vecumā no 7 līdz 12 gadiem. Dalībnieku uzdevums bija fiksēt skatu uz fiksācijas stimulu un ar Tobii Pro Fusion acu kustību pierakstu iekārtu tika ierakstītas fiksācijas acu kustības, kuras tālāk tika analizētas, lai noskaidrotu bērnu fiksācijas stabilitāti vadošajā un nevadošajā acī. Pētījumā tika noteikts, ka vadošajā acī novēro stabilāku skata fiksāciju, kā arī, bērnam, kļūstot vecākam, skata fiksācijas stabilitāte uzlabojas nevadošajā acī. The bachelor thesis is written in Latvian on 37 pages. It contains 15 images and 59 references on literature sources. The aim was to analyse the influence of the dominant and non-dominant eye as well as age of children on fixation stability. 379 participants aged 7-12 years old took part in this study. The task was to fixate their gaze on a fixation stimulus and fixation eye movements were recorded with the Tobii Pro Fusion eye tracker device. All recorded eye movements were analysed to determine fixation stability in children dominant and non-dominant eye. The study showed that more stable fixation is in the dominant eye than in the non-dominant eye and as the child gets older fixation stability gets more improved in the non-dominant eye.