• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Saistvārdu lietojums Apple korporatīvās sociālās atbildības ziņojumā

Thumbnail
View/Open
306-95675-Krivuska_Eva_ek19108.pdf (626.5Kb)
Author
Krivuška, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Saistvārdi tiek uzskatīti par vienu no svarīgākajiem rīkiem, lai tekstā veicinātu sakārtotību, citiem vārdiem, lai idejas sakārtotu loģiskā secībā. Saistvārdi ir sastopami dažādos tekstu tipos, gan rakstiskos, gan mutvārdu. Darba mērķis ir analizēt saistvārdu lietojumu Apple korporatīvas atbildības ziņojumā, lai noskaidrotu kuri saistvārdi un kuras saistvārdu semantiskās kategorijas tiek lietotas visbiežāk izvēlētajā korpusā. Lai sasniegtu darba mērķi, diskursa analīze tika izvēlēta kā metode darba empīriskajai daļai. Saistvārdu analīze noteica, ka saistvārdi no ‘pievienošanas’ kategorijas tika izmantoti visbiežāk. Saistvārds ‘also’ tika lietots visbiežāk Apple korporatīvās atbildības ziņojumā.
 
Linking words are considered to be one of the most important devices used to create cohesion, or in other words, arrange ideas in logical order. Linking words are present in all types of discourse, both spoken and written. The goal of the paper is to examine the use of linking words in the corporate responsibility of Apple, in order to identify which linking words are most frequently used and what linking word semantic function they serve in the selected corpus. To reach the goal, discourse analysis was chosen as the method for empirical analysis. The occurrences of linking words were detected and frequency analysis was conducted. It was observed that linking words from the semantic category of addition occurred most frequently. In addition, ‘also’ was the most frequently used linking word in the corporate responsibility report of Apple.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/64473
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6363]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV