Hellēniskā paideia Lūkiāna satīriskajos dialogos
Автор
Preisa, Annija Luīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Gita
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā pētīts paideia jēdziens, tā nozīme Senās Grieķijas sabiedrībā un izpausme Lūkiāna daiļradē. Mērķis ir izpētīt hellēniskās paideia izpratni un izpausmi Lūkiāna dialogos Rētorikas skolotājs, Leksifans un Neizglītotais grāmatu kolekcionārs, pievēršot uzmanību izglītības lomai Romas impērijas sabiedrībā otrās sofistikas laikā. Pētījumā tika analizēti atlasītie dialogi, paideia izpausmi skatot caur īpašību pretstatījumiem. Lūkiāns paideia piešķir būtisku lomu, taču atbilstoši satīriskā dialoga īpatnībām, tiek izteikta kritika gan neizglītotajiem, gan izglītotajiem dialogu tēliem. The bachelor thesis explores the concept of paideia, its meaning in Ancient Greek society and its expression in the works of Lucian. The aim is to explore the understanding and expression of Hellenic paideia in Lucian's dialogues The Teacher of Rhetoric, Lexiphanes and The Uneducated Book Collector, focusing on the role of education in Roman imperial society during the period of the Second Sophistic. The study analysed selected dialogues, viewing the expression of paideia through the juxtaposition of qualities. Lucian gives paideia an important role, but in keeping with the characteristics of satirical dialogue, criticisms are made of both the uneducated and the educated characters in the dialogues.