Skaņas dizains kā rīks zīmola identitātes veidošanā un zīmola atpazīstamības uzlabošanā
Author
Bērziņa, Sandra Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Skaņas dizains kā rīks zīmola identitātes veidošanā un zīmola atpazīstamības uzlabošanā”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt kādu pienesumu skaņas dizains var sniegt zīmola identitātes veidošanā un zīmola atpazīstamības uzlabošanā, kā arī noskaidrot vai sabiedrībai laika gaitā ir izveidojušās skaņas asociācijas dažādiem zīmoliem. Darba teorētisko daļu sastāda teorijas par skaņas dizainu, radošo domāšanu, projektu vadību, zīmola komunikāciju un zīmola identitātes veidošanu. Bakalaura darba empīrisko daļu sastāda pētījuma rezultāti, kas iegūti no kvalitatīvās kontentanalīzes par nejauši atlasītiem Latvijas un pasaules zīmolu skaņas dizainiem, un to izmantotajiem elementiem. Šajā darba daļā tiek aprakstītas intervijas ar trīs nozares speciālistiem - projektu vadītāju, radošo direktoru un skaņas dizaineri/producentu, kā arī aptaujas rezultāti par to, kāda ir sabiedrības uztvere un reakcija par skaņas dizainu zīmola identitātes kontekstā. Darba noslēgumā tiek apkopoti secinājumi. Atslēgvārdi: Skaņas dizains, zīmola identitāte, projektu vadība, zīmola attīstība. The topic of the bachelor’s thesis is "Sound design as a tool in building brand identity and improving brand awareness." The aim of the bachelor’s thesis is to explore the contribution that sound design can provide in the formation of brand identity and the improvement of brand recognition, as well as to determine whether sound associations have developed over time for different brands within the society. The theoretical part of the thesis consists of theories on sound design, creative thinking, project management, brand communication, and brand identity formation. The empirical part of the bachelor’s thesis consists of research results obtained from qualitative content analysis of randomly selected sound designs of Latvian and international brands, including their utilized elements. This section describes interviews with three industry specialists - project managers, creative directors, and sound designers/producers - as well as survey results regarding the public perception and reaction to sound design in the context of brand identity. The conclusions are summarized at the end of the thesis. Keywords: Sound design, brand identity, project management, brand development.