Jēdziens "objekts" B. Rasela un agrīnajās E. Huserla koncepcijās: salīdzinošā analīze
Автор
Heniņš, Toms
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Kačans, Vsevolods
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba uzdevums ir aprakstīt Edmunda Huserla un Bertranda Rasela izziņas objekta koncepciju. Šo divu autoru epistemoloģija tiks apskatīta caur izziņas objekta prizmu. Salīdzinājuma mērķis ir demonstrēt, ka abu autoru epistemoloģiskās nostājas ir radniecīgas uztveres konstruktīvisma un noteikta pastarpinātā reālisma aspektos, kā arī ari izziņas objektu saistītos metodiskajos apsektos. Šī mērķa sasniegšanai tiks lietots Huserla darbs “Ideas Pertaining to a Pure Phenomenology and to a Phenomenological Philosophy: First Book: General Introduction to a Pure Phenomenology”. Turklāt Rasela domas tiks smeltas no vairākiem darbiem, kā piemēram “On Denoting”, “Logical Atomism”. Tiks izklāstītas abu autoru koncepcijas, kas novedīs pie secinājuma, ka Rasels un agrīnais Huserls noteiktā mērā ir uztveres konstruktīvisti un, ka abi ir metodiski un ontoloģiski līdzīgi The task of this thesis is to describe Bertrands Russell’s and Edmund Husserl's conceptions of the object of knowlage. This comparison will demonstrate, that the epistemological positions of both authors are similar in their approach as percetual constructivists and that they exhibit similarities in mediated realism. This comparison will also include the methodic aspects that concern the object of knowledge. To complete this goal the author shall use Husserl's work “Ideas Pertaining to a Pure Phenomenology and to a Phenomenological Philosophy: First Book: General Introduction to a Pure Phenomenology” Whilst Rusells toughts will be drawn from a multitude of works, such as “On Denoting”, “Logical Atomism”. The author of this bachelors thesis will lay out both conceptions and argue for the conclusion, that Russell and early Husserl in some maner are perceptual constructivists and are both ontologically and methodically similar.