Videospēle “Atpakaļ uz cīņu”
Автор
Plots, Kristians
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Dudarjonoks, Ainārs
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbā aprakstīta videospēles “Atpakaļ uz cīņu” izstrāde, programmatūras prasību specifikācija un programmatūras projektējuma apraksts. Videospēle ir izstrādāta izmantojot spēļu izstrādes dzinēju Godot un tā iekšējo programmēšanas valodu GDScript. Videospēle ir atvērtas pasaules tipa spēle ar lomu spēļu (RPG) elementiem ar mērķi iepazīt pasauli un uzveikt pretiniekus. “Atpakaļ uz cīņu” lielākie iedvesmas avoti ir videospēles “Hotline Miami” izskata un galvenā varoņa kustību ziņā un “Fallout - New Vegas” RPG elementu ziņā. The work describes the development of the video game "Back to the fight", the specification of the software requirements and the description of the software project. The video game has been developed using the game development engine Godot and its internal programming language GDScript. The video game is an open world-type game with role-playing game (RPG) elements with the aim of getting to know the world and defeating opponents. The biggest source of inspiration for "Back to the fight" in terms of the appearance and movements of the protagonist is the video game "Hotline Miami", and in terms of the RPG elements "Fallout - New Vegas".