• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ĀĀtrās modes uzņēmumu konkurētspējas stratēģijas pilnveide.

Thumbnail
View/Open
303-99750-Aleksejeva_Ajuna_aa20091.pdf (7.796Mb)
Author
Aļeksejeva, Ajūna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Cekule, Laila
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Ātrās modes uzņēmumu konkurētspējas stratēģijas pilnveide”. Bakalaura darba tēma ir aktuāla, jo Latvijas tirgū ātrās modes nozare ir ieguvusi ievērojamu popularitāti, piesaistot lielu skaitu klientu. Nozares straujā izaugsme uzņēmumiem ir radījusi gan iespējas, gan izaicinājumus. Lai saglabātu konkurētspēju Latvijas tirgū, ātrās modes uzņēmumiem ir nepārtraukti jāpilnveido savas darbības stratēģijas. Darba mērķis ir novērtēt Latvijas tirgū esošo ātrās modes uzņēmumu darbību konkurētspējas kontekstā un sniegt priekšlikumus konkurētspējas stratēģijas pilnveidei. Bakalaura darba apjoms ir 64 lapaspuses, darbā ir 20 attēli, 12 tabulas, 7 pielikumi. Darba izstrādē tika izmantoti 47 literatūras avoti. Atslēgasvārdi: ātrā mode, stratēģija, konkurētspēja, SVID analīze.
 
The topic of the Bachelor thesis is " Development of the Competitiveness Strategy of Fast Fashion Companies ". The topic of the Bachelor thesis is topical, because the fast fashion industry has gained considerable popularity in the Latvian market, attracting a large number of customers. The rapid growth of the industry has created both opportunities and challenges for companies. In order to remain competitive in the Latvian market, fast fashion companies must continuously improve their operational strategies. The aim of the work is to assess the performance of fast fashion companies in the Latvian market in the context of competitiveness and to provide proposals for improving the competitiveness strategy. The volume of the Bachelor thesis is 64 pages, containing 20 pictures, 12 tables and 7 attachments. 47 literature sources were used during the work. Keywords: fast fashion, strategy, competitiveness SWOT analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/65273
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV