Māsas kompetences aprūpējot pacientus dienas stacionārā
Author
Bočenkova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Budzila, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Māsas kompetences aprūpējot pacientus dienas stacionārā”. Dienas stacionārs – strukturēta nodaļa ar medicīnas tehnoloģijām, kura atbilst vienotiem standartiem, ārstēšanās un profilaktiskiem pasākumiem, kur notiek pacienta diagnostika, ārstēšana, profilakses pasākumi un pacienta rehabilitācija. Šodienas progress, ātras izmaiņas un informācijas strauja attīstība prasa no māsas jaunas mācīšanas un darba prasmes. Palielinās pieprasījums pēc māsām, kuram ir daudzpusīgas kompetences. Māsu darba kompetences nepieciešamas, lai uzlabotu pacienta aprūpes kvalitāti atbilstoši mūsdienu veselības aprūpes nostādnēm. Izvirzītais mērķis: noskaidrot māsas kompetences aprūpējot pacientus dienas stacionārā. Hipotēze: Aprūpējot pacientus dienas stacionārā māsai ir svarīgas profesionālās, saskarsmes un darba organizācijas kompetences. Pētījuma uzdevumi: 1.Literatūras analīze par veselības aprūpi dienas stacionārā un māsu kompetencēm pacientu aprūpē; 2.Analizēt māsu kompetences P. Benneres teorijas kontekstā; 3.Balstoties uz teorētisko bāzi, izveidot aptaujas anketu dienas stacionāra pacientiem; 4.Veikt aptauju; 5.Apkopot un analizēt iegūtos datus; 6.Veikt secinājumus. Pētījuma veids: kvantitatīvā pētījuma metode; Pētījuma instruments: anketa Respondenti: dienas stacionāra pacienti (86) Pētījuma bāze: dienas stacionārs vienā no Rīgas rajona medicīnas iestādēm. Pētījuma rezultāti: pacienti augsti vērtē māsas profesionālās kompetences, kas palīdz māsai patstāvīgi pieņemt attiecīgus lēmumus neordinārās situācijās. Pastāv cieša pozitīva sakarība starp māsas komunikācijas iemaņām un pacientu vēlmi un spēju iesaistīties savas veselības uzlabošanā vai vadīšanā. Pacientu vērtējuma svarīga loma ir aprūpes dokumentācijai, kas nodrošina individuālās aprūpes virzienu un ir pielāgota katra pacienta unikālajām vajadzībām. Atslēgas vārdi: māsas kompetences, dienas stacionārs. The theme of the bachelor's thesis is "Nurse competences in caring for patients in a day hospital". Day hospital – a structured department with medical technology that meets uniform standards, treatment and preventive measures, where patient diagnostics, treatment, preventive measures and patient rehabilitation take place. Today's progress, rapid changes and rapid development of information require new teaching and working skills from the nurse. The demand for nurses with versatile competencies is increasing. Nursing work competencies are necessary to improve the quality of patient care according to modern health care guidelines. The stated goal: to find out the nurse's competences in caring for patients in a day hospital. Hypothesis: When caring for patients in a day hospital, professional, communication and work organization competencies are important. Research tasks: 1. Literature analysis on health care in day hospital and nurses' competences in patient care; 2. Analyze nurses' competencies in the context of P. Benner's theory; 3. Based on the theoretical basis, create a survey questionnaire for day hospital patients; 4. Conduct a survey; 5. Collect and analyze the obtained data; 6. Draw conclusions. Type of research: quantitative research method; Research instrument: quantitative research method; Respondents: day hospital patients (86) Research base: day hospital in one of the medical institutions of the Riga region. Research results: patients highly value the nurse's professional competences, which help the nurse to independently make relevant decisions in extraordinary situations. There is a strong positive relationship between a nurse's communication skills and patients' willingness and ability to be involved in improving or managing their own health. Patient assessment plays an important role in care documentation, which provides direction for individualized care and is tailored to each patient's unique needs. Key words: nursing competencies, day hospital.