• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Vēstures un filozofijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of History and Philosophy - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (VFF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Vēstures un filozofijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of History and Philosophy - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (VFF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Paidejas tēma sengrieķu klasiskajā drāmā

Thumbnail
Öffnen
311-102765-Krusts_Edvarts_ek19099.pdf (769.8Kb)
Autor
Krusts, Edvarts
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Tumans, Harijs
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Sengrieķu klasiskā drāma veidoja paidejas satura kodolu izglītības jautājumos 5. gs. p.m.ē. Drāmā atklājas politiskas konotācijas aristokrātisko un demokrātisko ideālu konfrontācijā. Tās ģenēze saistāma ar Dionīsa kultu, tai atklājot kulturoloģiskus fenomenus morālētiskas sistēmas formā. Pētījums atklāj drāmas paidejas filozofiskās domas attīstību, ētisko ideālu tēmas un morāles uzskatu argumentācijas bāzi. Maģistra darba mērķis ir izpētīt paidejas satura normatīvo vērtību jeb morālētiskās sistēmas kanonu un tajā iekļauto vērtību argumentācijas bāzi sengrieķu klasiskajā drāmā, atspoguļojot autoru attieksmes maiņu. Var secināt, ka paidejas saturs ārkārtīgi mainījās, atsakoties no reliģijas kā morāles pamatojamības avota, drāmai zaudējot paidejisko raksturu. Tai reducējoties līdz mākslinieka ekspresivitātes formai, traģēdijas funkciju pārņēma komēdijas žanrs. Atslēgas vārdi: drāma, traģēdija, paideja, audzināšana, reliģija, ideoloģija.
 
Ancient Greek classical drama formed the core of the content of the Paideia in educational matters in the 5th century BC. The drama reveals political connotations in the confrontation between aristocratic and democratic ideals. Its genesis can be traced back to the cult of Dionysus, revealing cultural phenomena in the form of a moral-ethical system. The study reveals the development of the philosophical thought of the drama paideia, the themes of ethical ideals and the argumentative basis of moral beliefs. The aim of the master's thesis is to investigate the canon of normative values, moral system of the content of the Paideia and the basis of argumentation of the values included in it in the ancient Greek classical drama, reflecting the change in the authors' attitudes. It can be concluded that the content of the Paideia changed enormously, abandoning religion as a source of moral validity, with the drama losing its Paideian character. Reduced to a form of artist's expressiveness, the function of tragedy was taken over by the genre of comedy. Keywords: drama, tragedy, paideia, education, religion, ideology.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66185
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (VFF) / Bachelor's and Master's theses [209]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV