Kultūras mantojuma tēmas vēstures mācīšanā skolā Latvijas Republikā, 1918 - 1934
Author
Bogdanova, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Mintaurs, Mārtiņš
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir analizēt kultūras mantojuma nozīmi Latvijas vēstures mācīšanā skolā 1918. – 1934. gadā. Darba ietvaros tika raksturota Latvijas Republikas izglītības sistēma parlamentārisma periodā, pievēršot uzmanību attiecīgā laika pedagoģijas idejām, konkrēti reformpedagoģijai un ar to saistītajām niansēm. Vēl tika pievērsta uzmanība Latvijas vēstures mācību programmām, konstatējot kultūras mantojuma iesaisti mācību procesā, kā arī tika noskaidrota kultūras mantojuma loma Latvijas vēstures mācību saturā. Darba rezultātā tika veikts kopsavilkums par konkrētām kultūras mantojuma tēmām, kas, balstoties uz analizēto materiālu, tika sasaistītas ar Latvijas vēstures mācīšanu skolā. The aim of the bachelor's work is to analyse the significance of cultural heritage in teaching history of Latvia at school 1918 - 1934. Within the framework of the aim, the education system of the Republic of Latvia during the period of parliamentarism was described, paying attention to the ideas of pedagogy, in particular reformpedagogy. Attention was also paid to the history of Latvia curriculum, identifying the involvement of the cultural heritage in the learning process, as well as the role of the cultural heritage in learning history of Latvia. The work resulted in a summary of specific cultural heritage topics, which, based on the analysed material, were linked to teaching the history of Latvia at school.