Mūzikas pedagogu rokasgrāmatas izstrāde pirmsskolas mūzikas nodarbībām
Autor
Arbidāne, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Daiga
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ar izglītību saistītās prasības katru gadu aug, un no pedagogiem tiek sagaidīts, ka visas vēlamās prasmes tiks īstenotas pēc iespējas veiksmīgāk. Tas pats attiecināms uz pirmsskolas mūzikas nodarbību saturu, tomēr, lai gan prasības visiem ir vienādas ir jūtams, ka pirmsskolas mūzikas izglītībai netiek pievērsta pietiekami lieli uzmanība, ja salīdzina ar citiem mācību priekšmetiem. Maģistra darba mērķis ir paaugstināt pirmsskolas mūzikas izglītības vērtību Latvijā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, maģistra darba ietvaros veikta literatūras izpēte par mūzikas vietu un lomu pirmsskolas izglītībā un pieejamo mūzikas standartu, veikta mūzikas pedagogu anketēšana, lai precīzāk noskaidrotu esošo situāciju. Pēc iegūto rezultātu apstrādes, konstatēta pamatproblēma– Latvijā netiek novērtēta pirmsskolas mūzikas izglītība. Konkrētās problēmas risināšanai izvirzītas divas alternatīvas ar mērķi nodrošināt vismaz viena jauna vienotu materiālu kopuma pirmsskolas mūzikas nodarbībām pieejamību Latvijā līdz 2025.gada 1.augustam. Pēc izvirzīto alternatīvu izvērtēšanas, labākajai alternatīvai izstrādāta projekta rokasgrāmata. Atslēgas vārdi: projektu vadīšana, pirmsskolas mūzikas nodarbības, pirmsskolas mūzikas materiāli, mūzikas pedagogu rokasgrāmata. The demands associated with education are increasing every year, and educators are expected to implement all the desired skills as successfully as possible. The same applies to the content of preschool music lessons, however, although the requirements are the same for all, it is felt that preschool music education is not given enough attention when compared to other subjects. The aim of the master's thesis is to increase the value of preschool music education in Latvia. To achieve the set goal, within the framework of the master's thesis, a literature study was conducted on the place and role of music in preschool education and the available music standards, a survey of music educators was conducted to clarify the current situation more precisely. After processing the obtained results, the basic problem – preschool music education is not valued enough in Latvia. Two alternatives have been put forward to solve the specific problem with the aim of ensuring the availability of at least one new set of materials for preschool music classes in Latvia by August 1, 2025. After evaluating the proposed alternatives, a project manual was developed for the best alternative. Keywords: project management, project manual, preschool music lessons, preschool music materials, handbook for music teachers.
Collections
Verwandte Dokumente
Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.
-
Mūzikas instrumentu veikala interjera dizaina izveides specifika
Voicišs, Eduards (Latvijas Universitāte, 2016)Diplomdarbā “Mūzikas instrumentu veikala interjera dizaina izveides specifika” autors izpētīja mūzikas instrumentu veikalu interjeru Latvijā. Galvenā uzmanība tika vērsta uz to, kāds ir to funkcionālais iekārtojums un kā ... -
Mūzika kā studējošās jaunatnes garīgo vērtību veidošanās līdzeklis:( nozaru pedagoģija)
Mūrniece, Laima; Latvijas Universitāte. Pedagoģijas un psiholoģijas institūts (1998) -
Mūzika sākumizglītībā
Stramkale, Ligita (LU Akadēmiskais apgāds, 2020)Šajā grāmatā analizēts mūzikas izglītības mērķis, uzdevumi, saturs un mācību līdzekļu dažādība; apskatīti mūzikas mācīšanas un mācīšanās principi un modeļi; raksturoti mūzikas izteiksmes līdzekļi, mūzikas klausīšanās, ...