Organizāciju socializācijas ietekme uz jaunpienācēju darba attieksmi: IT kompāniju analīze.
Author
Kikuste, Luīze Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Organizāciju socializācija sniedz iespēju uzņēmumiem ieguldīties savu darbinieku attīstībā. Nepilnīgas socializācijas programmas negatīvi ietekmē darbinieku attieksmi pret darbu. Lai ietekme veidotos pozitīva, uzņēmumiem jāizmanto socializācijas taktikas, kas veicina attieksmes uzlabošanos.Darba mērķis ir noteikt, vai institucionālās socializācijas taktikas informāciju tehnoloģiju uzņēmumos pozitīvi ietekmē jaunpienācēju apmierinātību, iesaisti un piederību savai darba vietai. Socializācijas taktiku pielietošana ir būtiska jauno darbinieku attieksmes uzlabošanas sastāvdaļa. Pētījumā noskaidrota socializācijas taktiku ietekme uz darba apmierinātību, iesaisti un piederību.Maģistra darbs sastāv no 109 lapaspusēm un 72 literatūras avotiem. Izstrādātas 7 tabulas, 28 attēli, 6 pielikumi. Noslēgumā izvirzīti 6 secinājumi un 4 priekšlikumi. Organizational socialization provides companies the opportunity to invest in the development of their employees. Incomplete socialization programs negatively impact employees' attitudes towards work. To achieve a positive effect on newcomers' development, companies should use tactics that enhance work attitudes.This study aims to determine whether institutional socialization tactics in IT companies positively affect newcomers' job satisfaction, involvement, and commitment to their workplace.The application of socialization tactics is crucial for improving new employees' attitudes. The study examines the impact of socialization tactics on job satisfaction, involvement, and commitment.The master's thesis consists of 109 pages, 72 literature sources, 7 tables, 28 figures, and 6 appendices. The conclusion presents 6 findings and 4 proposals.