• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mākslīgā intelekta rīki uzņēmuma tirgvedības statēģijas pilnveidošanai

Thumbnail
View/Open
303-102868-Sloboda_Diana_ds17069.pdf (1.466Mb)
Author
Sloboda, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Dinamiskajā biznesa vidē progresīvu tehnoloģiju integrācija ir kļuvusi par neizbēgamu nosacījumu, lai saglabātu uzņēmuma konkurētspēju. Šajā kontekstā īpaši izceļas pēdējā laikā aktuālo mākslīgā intelekta rīku plašāka pieejamība jebkuram lietotājam. Šī maģistra darba pētījuma fokuss būs vērsts uz mākslīgā intelekta rīku pielietojumu uzņēmumu mārketinga stratēģijās pilnveidošanai, gan Latvijas, gan globālajos tirgos. Pētniecības gaitā tiek risināti uzdevumi, sākot no zinātniskās literatūras analīzes par mākslīgo intelektu un tā potenciālo pielietojumu mārketingā, līdz globālo uzņēmumu un Latvijas uzņēmumu un mārketinga speciālistu pieredzes Latvijā izpētei attiecībā uz mākslīgā intelekta rīku lietojumu mārketinga vajadzībām.
 
In the dynamic business environment, the integration of advanced technologies has become an inevitable condition to maintain the company's competitiveness. In this context, the wider availability of artificial intelligence tools, which have recently become relevant, especially for any user. The focus of this master's thesis research will be on the application of artificial intelligence tools in the improvement of companies' marketing strategies, both in Latvian and global markets. In the course of the research analysis of scientific literature on artificial intelligence and its potential application in marketing will be done and the study of the experience of global companies, companies and marketing specialists in Latvia, regarding the use of artificial intelligence tools for marketing needs.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66531
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV