• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mākslīgā intelekta tehnoloģiju izmantošana studiju procesā

Thumbnail
View/Open
309-101265-Putnina_Everika.Ieva_eg21104.pdf (2.064Mb)
Author
Putniņa, Everika Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Viļuma, Liene
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās mākslīgā intelekta tehnoloģijas ir pieejamas ikvienam, kas ikdienā izmanto internetu. Studentiem ir piekļuve dažāda veida mākslīgā intelekta radītajām priekšrocībām, ko ir iespējams izmantot, lai atvieglotu studiju procesu. Bakalaura darba mērķis ir uzzināt, kādas mākslīgā intelekta tehnoloģijas izmanto studenti studiju procesā un kādos studiju procesos tos pielieto. Pētījums tika balstīts uz sociāli kognitīvā teoriju un tehnoloģiju pieņemšanas modeli. Mērķa sasniegšanai ir izmantotas divas pētniecības metodes – kvalitatīvā kontentanalīze un anketēšana. Pētījuma rezultāti apstiprināja hipotēzi, ka mākslīgā intelekta tehnoloģijas atvieglo studiju procesu.
 
Today, artificial intelligence technologies are available to anyone who uses the internet on a daily basis. Students have access to the benefits of different types of artificial intelligence that can be used to facilitate the study process. The aim of the study is to find out what artificial intelligence technologies are used by students in the study process and in which study processes they are applied. The study was based on socially cognitive theory and technology acceptance model. Two research methods – qualitative counter–analysis and questionnaires, have been used to achieve the objective. The results of the study confirmed the hypothesis that artificial intelligence technologies facilitate the study process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66685
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV