Viedierīču lietošanas saistība ar vecāku novērtētām bērna sociāli emocionālām prasmēm un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes iezīmēm bērniem vecumā 7-11 gadi
Автор
Pētersone, Sonora
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Umbraško, Solvita
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis bija noskaidrot viedierīču lietošanas saistību ar vecāku novērtētām bērna sociāli emocionālām prasmēm (emociju regulācija, emocionālās grūtības, problēmas attiecībās ar vienaudžiem) un uzmanības deficīta un hiperaktivitātes iezīmēm bērniem 7-11 gadu vecumā. Pētījuma izlasē iekļauti 185 bērni, kuru vecāki aizpildīja divas aptaujas par bērnu emocionālām grūtībām, neuzmanību/hiperaktivitāti, problēmām attiecībās ar vienaudžiem, emociju regulāciju un labilitāti/negativitāti. Pētījuma rezultātā apstiprinājās iepriekšējo pētījumu atziņas, ka bērniem ar augstākiem uzmanības deficīta un hiperaktivitātes rādītājiem ir lielākas emocionālās grūtības, zemāks emociju regulācijas rādītājs, lielākas problēmas attiecībās ar vienaudžiem un lielāks pie viedierīcēm pavadītais laiks. The aim of this study was to find out the associations between the use of smart devices and the socio-emotional skills (emotion regulation, emotional difficulties, problems in relationships with peers) of the child assessed by the parents and the characteristics of attention deficit and hyperactivity in children aged 7-11 years. The study sample included 185 children whose parents filled out out two questionnaires about children's emotional difficulties, inattention/hyperactivity, problems in relationships with peers, emotion regulation and lability/negativity. As a result of the study, the findings of previous studies were confirmed, that children with higher indicators of attention deficit and hyperactivity have greater emotional difficulties, a lower emotion regulation index, greater problems in relationships with peers and more time spent on smart devices.