Vārdu krājuma paplašināšana, izmantojot daiļliteratūru pirmsskolas izglītības 2.posmā
Author
Siliņa, Patrīcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore - Patrīcija Siliņa; Kvalifikācijas darba tēma: Vārdu krājuma paplašināšana, izmantojot daiļliteratūru pirmsskolas izglītības 2.posmā; Darba mērķis: pētīt trīs līdz četru gadus vecu bērnu, vārdu krājumu paplašināšanas iespējas, izmantojot literatūras darbus; Darba pirmajā daļā ir izzināts, cik svarīgi bērniem no dzimšanas ir pilnveidot valodu, vecāku iesaiste valodas pilnveidošanā. Svarīga loma ir pirmsskolai, tur bērns ar dažādām rotaļnodarbībām spēj paplašināt savu vārda krājumu. Literāro darbu iesaiste vārda krājumu paplašināšanā. Empīriskajā daļā bērni tika novēroti, aprakstīts bērna zināšanas un tā īpašības. Vienu nedēļu tika lasīts literārais, tā ietvaros tika veidotas dažādas rotaļnodarbības, beigās bērni tika vērtēti. Beigu vērtējumi tika salīdzināti ar bērna zināšanām pēc pirmās izlasīšanas reizes. Tika veikta vecāku aptauja par daiļliteratūras izmantošanu mājās. Pētījuma beigās tika secināts, ka aktīva un mērķtiecīga daiļliteratūras izmantošana paplašina bērna vārdu krājumu. Atslēgas vārdi: valoda, literārie darbi, rotaļas, vārda krājums, 3 -4 gadus veci bērni; Darbs sastāv no: 31 lpp, 7 attēliem, 10 tabulām, 23 izmantotās literatūras un avotiem, 4 pielikumiem The author of the work - Patrīcija Siliņa; Theme of qualification work: Vocabulary expansion using fiction in the 2nd stage of preschool education; Goal of qualification work: to study the possibilities of expanding the vocabulary of three- to four-year-old children using literary works; In the first part of the work, it is learned how important it is for children to improve their language starting from birth, the involvement of parents in improving their language. Preschool plays an important role, there the child is able to expand his vocabulary through various play activities. Involvement of literary works in vocabulary expansion. In the empirical part, children were observed, the child's knowledge and characteristics were described. For one week, the literary was read, within the framework of it, various play lessons were created, at the end, the children were evaluated. Final ratings were compared to the child's knowledge after the first reading. Parents were examined about the use of fiction at home. At the end of the study, it was concluded that active and purposeful use of fiction expands the child's vocabulary. Key words: language, literary work, playtime, vocabulary, 3 -4 year old children; The qualification paper consists of: 31 pages, 7 pictures, 10 tables, 23 used literature and sources, 4 appendices.