Āra nodarbības izmantošanas iespējas 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības sekmēšanai dabaszinātņu mācību jomā
Author
Kalniņa, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs:“Āra nodarbības izmantošanas iespējas 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības sekmēšanai dabaszinātņu mācību jomā” izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un praktiski izpētīt 4-5 gadu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanas iespējas āra nodarbībās. Darba teorētiskajā daļā: raksturots sadarbības prasmju jēdziens, saturs un apguves iespējas 4-5 gadu vecumā. Analizēta dabaszinātņu mācību jomas satura apguve pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, par pamatu izmantojot Skola2030 metodiskos materiālus. Teorētiskās daļas noslēgumā apkopota pieredze brīvdabas pedagoģijā, īpašu uzmanību pievēršot bērnu savstarpējās sadarbības nozīmei dabas pētnieciskajā procesā. Empīriskajā daļā: izstrādāti kritēriji sadarbības prasmju vērtēšanai āra nodarbībās, sniegts pārskats par veikto pedagoģisko darbu un noslēgumā formulēta atbilde uz pētniecības jautājumu – Kā ir iespējams sekmēt 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes āra nodarbībās dabaszinātņu mācību jomas satura apguves ietvaros? Kvalifikācijas darba saturs: 42 lpp., 10 attēli, 6 tabulas, izmantotas 56 literatūras vienības, pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: āra nodarbības, brīvdabas pedagoģija, 4-5 gadus veci bērni, dabaszinību mācību joma, sadarbības prasmes, pirmsskolas pedagoģiskais process. The qualification work "Possibilities of using outdoor lessons to promote cooperation of 4-5-year-old children in the field of natural sciences" was developed with the aim of theoretically exploring and practically investigating the possibilities of promoting cooperation skills of 4-5-year-old children in outdoor lessons. The theoretical part of the work describes the concept, content and learning opportunities of cooperation skills at the age of 4-5 years. The learning of the content of the field of natural sciences in the preschool pedagogical process was analyzed, using the methodological materials of Skola2030 as a basis. At the end of the theoretical part, experience in outdoor pedagogy is summarized, paying special attention to the importance of mutual cooperation between children in the nature research process. In the empirical part, criteria for evaluating cooperation skills in outdoor lessons are developed, an overview of the pedagogical work is provided, and in the end, an answer to the research question is formulated - How is it possible to promote the cooperation skills of 4-5-year-old children in outdoor lessons as part of learning the content of the field of natural sciences? Content of the qualification work: 42 pages, 10 images, 6 tables, used 56 literature units, attached 4 appendices. Keywords: outdoor lessons, outdoor pedagogy, 4-5-year-old children, science learning area, cooperation skills, preschool pedagogical process.