Grupu darbs savstarpējās mācīšanās veicināšanai angļu valodas stundās 5. un 6. klasē.
Автор
Plakane, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā diplomdarbā tiek pētīta grupu darba efektivitāte savstarpējās mācīšanās veicināšanai angļu valodas kā pirmās svešvalodas stundās darbā ar 5. un 6. klašu skolēniem. Diplomdarba sākumā autore analizē teorētiskos ieteikumus attiecībā uz mācīšanos sadarbojoties un grupu darbiem svešvalodas apguves kontekstā. Īpaša uzmanība veltīta grupu darbu priekšrocībām un trūkumiem, kā arī pedagoģiskajām stratēģijām, konkrēti, grupu veidošanas principiem un grupu darba uzdevumu veidiem. Balstoties teorētiskajās atziņās, autore ir veikusi empīrisku pētījumu, kurā izmantota gadījuma izpētes (case study) metode. Pētījums ietver četru dažādu grupu darba uzdevumu ieviešanu angļu valodas mācību stundās 5. un 6. klasēs. Analizējot pedagoģiskos novērojumus un skolēnu atsauksmes, autore secina, ka grupu uzdevumi var būt efektīvi savstarpējās mācīšanās veicināšani, labākai svešvalodas apguvei un caurviju prasmju izkopšanai 5. un 6. klašu skolēniem. This diploma Paper examines the effectiveness of group work in facilitating cooperative learning in English as a foreign language lessons in grades 5 and 6. The paper begins with a comprehensive analysis of theoretical recommendations related to cooperative learning and group work strategies in foreign language acquisition. It discusses the benefits and limitations of group work, as well as instructional strategies such as group formation and types of group work assignments. Based on the theoretical findings, the author conducted an empirical study using the case study method. The study involved implementing four different group tasks in English lessons for 5th and 6th-grade students. By analysing pedagogical observations and student feedback, the author concludes that group work tasks can be effective in facilitating cooperative learning, improving foreign language skills, and developing students' transversal skills.