Akadēmiskais godīgums studiju noslēguma darbos augstākās izglītības iestādēs Latvijā
Author
Blese, Inguna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Akadēmiskais godīgums augstākajā izglītībā ir aktuāls jautājums, ko būtiski pētīt, jo augstākās izglītības kvalitāte un studiju rezultātu sasniegšana ir būtiski aspekti, lai nodrošinātu kompetentu un godprātīgu speciālistu sagatavošanu, kā arī veicinātu zinātņu nozaru attīstību. Pētījuma mērķis ir noskaidrot akadēmiskā godīguma problēmjautājumus un izstrādāt rekomendācijas akadēmiskā godīguma veicināšanai. Empīriskā pētījuma veikšanai divās grupās izvēlēts salīdzinošs šķērsgriezuma pētījuma dizains, izmantojot aptaujas anketas un analizējot iegūtos kvantitatīvos datus no respondentiem (docētāji n=147, studējošie n=746). Lai veicinātu akadēmisko godīgumu studiju noslēguma darbos, būtiski ir vairāki aspekti – izstrādāts un ieviests normatīvais regulējums, pieejami informatīvi un izglītojoši materiāli un pasākumi gan docētājiem, gan studējošajiem, izpratnes un vienotas pieejas veicināšana studējošo un docētāju vidū, konsekventa normu ievērošana. Academic integrity in higher education is a topical issue that needs to be studied significantly, because the quality of higher education and the achievement of learning outcomes are essential aspects to ensure the preparation of competent and honest specialists, as well as to promote the development of scientific fields. The purpose of the study is to identify the problematic issues and to develop recommendations for the promotion of academic integrity. A comparative cross-sectional research design was chosen for the empirical research in two groups, using survey questionnaires and analyzing the obtained quantitative data from the respondents (lecturers n=147, students n=746). In order to promote an academic integrity in diploma theses, multiple aspects are essential - developed and implemented regulatory framework, available informative and educational materials and events for both lecturers and students, promotion of understanding and common approach among students and lecturers, consistent compliance with norms.