• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašvadītas mācīšanās veicināšana Sociālo zinību un vēstures stundās 5.klasē

Thumbnail
Открыть
299-102438-Sprudzane_Skaidrite_ss23040.pdf (1.312Mb)
Автор
Sprudzāne, Skaidrīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Дата
2024
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Darba autore – Skaidrīte Sprudzāne. Diplomdarba tēma - Pašvadītas mācīšanās veicināšana Sociālo zinību un vēstures stundās 5.klasē. Diplomdarba mērķis - teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt pašvadītas mācīšanās veicināšanas pedagoģiskās iespējas 5.klašu skolēniem sociālo zinību un vēstures stundās tēmas “Kā novērst un risināt konfliktus vietējā kopienā” ietvaros. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, piecām apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta un pielikumiem. Pirmajā nodaļā ir sniegts teorētiskais izklāsts par pašvadītas mācīšanās raksturojumu mācību procesā, padziļināti analizēta teorētiskā literatūra par pašvadītu mācīšanos kā caurviju prasmi, un tās nozīmi mūsdienu izglītības sistēmā, 5.klases skolēnu vecumposma attīstības īpatnībām un skaidrots, kāda ir pašvadītas mācīšanās nozīme mācību procesā, kā arī sniegts teorētiskais pamatojums par pašvadītās mācīšanās veicināšanu mācību procesā, īpaši akcentējot kāda ir skolēna, skolotāja un vecāku lomu pašvadītas mācīšanās veicināšanā. Otrajā nodaļā ir aprakstīta pētījuma empīriskā daļa. Tika veikts pētījums par skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju veicināšanas iespējām 5.klasē sociālo zinību un vēstures stundās temata “Kā novērst un risināt konfliktus vietējā kopienā” ietvaros, analizēta skolēnu, vecāku un skolotāju veiktā anketēšana, analizēta skolēnu pašvadītas mācīšanās organizēšanas laikā aizpildītā informācija no skolēnu “Uzdevumu risināšanas plāniem”, izvērtēti pedagoģiskās novērošanas laikā iegūtie rezultāti par pašvadītu mācīšanos. Pēc tam, pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, izdarīti secinājumi, kas pamato, ka skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju veicināšana pozitīvi ietekmē skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstīšanu. Pētījuma gaitā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu - kādas ir pedagoģiskās iespējas, lai veicinātu 5.klašu skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes sociālo zinību un vēstures stundās? Darbs sastāv no 45 lappusēm, 22 attēliem, 8 pielikumiem, 41 izmantotajiem literatūras un informācijas avotiem. Atslēgvārdi – pašvadīta mācīšanās, sociālās zinības un vēsture, caurviju prasme, 5. klases skolēni, skolotājs, skolēni, vecāki, veicināšana.
 
The author of the work – Skaidrīte Sprudzāne. Diploma thesis - Promoting self-directed learning in 5th Grade Social Science and History Classes. The purpose of the Diploma - theoretically justify and practically test the pedagogical possibilities of promoting self-directed learning for 5th Grade in Social Science and History Classes on the topic "How to prevent and resolve conflicts in the local community". The work consists of an introduction, two chapters, five subsections, conclusions, proposals, a list of used sources and literature, and appendices. The first chapter provides a theoretical presentation of the characteristics of self-directed learning in the learning process, an in-depth analysis of the theoretical literature on self-directed learning as a passing skill, and its importance in the modern education system, the peculiarities of the age stage of the 5th grade students' development, and explains the importance of self-directed learning in the learning process, how the theoretical justification for the promotion of self-directed learning in the learning process is also provided, with special emphasis on the role of the student, teacher and parents in the promotion of self-directed learning. The second chapter describes the empirical part of the study. A study was conducted on the possibilities of promoting students' self-directed learning skills in the 5th grade in social studies and history lessons within the framework of the topic "How to prevent and resolve conflicts in the local community", the questionnaires conducted by students, parents and teachers were analyzed, the information filled in by students during the organization of self-directed learning was analyzed. For task solving plans", the results obtained during pedagogical observation on self-directed learning were evaluated. Then, based on the obtained results, conclusions are drawn, which justify that the promotion of students' self-directed learning skills has a positive effect on the development of students' self-directed learning skills. In the course of the research, the research question was answered - what are the pedagogical possibilities to promote self-directed learning skills of 5th grade students in social studies and history lessons? The work consists of 45 pages, 22 images, 8 appendices, 41 used literature and information sources. Keywords - self-directed learning, social studies and history, cross-sectional skill, 5th grade students, teacher, students, parents, promotion.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67486
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV