Mācību staciju metode vācu valodas kā otrās svešvalodas apguves veicināšanai 5. klasēs
Autor
Sikora, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Margeviča-Grinberga, Ieva
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs "Mācību staciju metodes efektivitāte vācu valodas kā otrās svešvalodas apguvē 5. klasē" aplūko šīs metodes pielietojumu vācu valodas stundās 5. klasē. Pētījums risina aktuālu problēmu, kā padarīt svešvalodu apguvi efektīvāku un pievilcīgāku mūsdienu skolēniem, izmantojot pašvadītu mācīšanos. Tradicionālās mācību metodes bieži vien nespēj pilnībā iesaistīt un motivēt skolēnus, ievērojot skolēnu individuālās vajadzības. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā mācību staciju metode, kā atvērtas un pašvadītas mācīšanās forma, varētu veicināt vācu valodas apguvi un izstrādāt praktiskus ieteikumus tās pielietošanai praksē. Pētījuma rezultāti liecina, ka mācību staciju metode kopā ar pašvadītu mācīšanos var būt efektīvs veids, kā veicināt skolēnu motivāciju, aktīvu iesaisti un svešvalodas apguvi. Šī pieeja nodrošina skolēniem individuālu pieeju un iespēju strādāt saskaņā ar savām interesēm un tempu, tādējādi veicinot gan mācīšanās procesa efektivitāti, gan svešvalodas prasmju attīstību. The thesis "The Effectiveness of the learning station method in teaching German as a second foreign language in the 5th grade" deals with the application of this method in German lessons in the 5th grade. The research addresses the current problem of how to make foreign language learning more effective and attractive for today's students through self-directed learning. Traditional teaching methods often fail to fully engage and motivate students, taking into account their individual needs. The aim of the thesis is to investigate how the learning station method, as a form of open and self-directed learning, could promote German language learning and to develop practical recommendations for its application in practice. The results of the study show that the learning station method, together with selfdirected learning, can be an effective way to promote students' motivation, active involvement and foreign language learning. This approach provides students with an individual approach and the opportunity to work according to their own interests and pace, thus contributing to both the effectiveness of the learning process and the development of their foreign language skills.