• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3 – 4 gadīgu bērnu klausīšanās prasmju veicināšana pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
View/Open
299-102522-Grinbauma-Buda_Guna_gg22005.pdf (2.852Mb)
Author
Grīnbauma-Būda, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: 3 – 4 gadīgu bērnu klausīšanās prasmju veicināšana pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darba autore: Guna Grīnbauma-Būda. Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt klausīšanās prasmes un to veicināšanu 3-4.gadīgiem bērniem pedagoģiskajā procesā. Darba pirmajā nodaļā, balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi, darba autore raksturo bērna klausīšanās prasmju un attīstības teorētiskos aspektus. Darba otrajā nodaļā autore izpēta pedagoģiskās metodes klausīšanās prasmju veicināšanas kontekstā, interpretē un analizē veiktā pētījuma rezultātus. Noslēgumā autore izstrādā secinājumus, kas izriet no darba pirmās nodaļas teorētiskās bāzes, pētījumiem un empīriskā pētījuma rezultātiem, apstiprinot darba ietvaros izvirzīto hipotēzi. Kvalifikācijas darbs ir izklāstīts uz 63 lappusēm, tas ietver 4 tabulas un 19 attēlus. Pielikums sastāv no 6.pielikumiem. Darba izstrādei tika izmantoti 47 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: klausīšanās prasme, pedagoģiskās mācību metodes, pirmskolas vecuma bērni, aktīvā klausīšanās.
 
Topic of the qualification work: Promotion of listening skills for 3-4 year old children in the pedagogical process. Author of the qualification thesis: Guna Grīnbauma-Būda. The purpose of the research: To theoretically analyze and practically test listening skills and their promotion in 3-4 year old children in the pedagogical process. In the first chapter of the work, based on the analysis of scientific literature, the author of the work describes the theoretical aspects of the development of the child's listening skills. In the second chapter of the work, the author explores pedagogical methods in the context of promoting listening skills, interprets and analyzes the results of the conducted research. In the end, the author develops the conclusions that result from the research of the theoretical base of the first chapter of the work and the results of the empirical research, confirming the hypothesis put forward within the work. The qualification work is presented on 63 pages, it contains 4 tables and 19 images. The attachment consists of 6.attashments. The work was developed using 47 literature and information sources. Key words: listening skills, pedagogical teaching methods, preschool children, active listening.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67492
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV