• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vardarbības situāciju, vardarbības pieredzes un pusaudžu uzvedības pašnovērtējuma dzimumatšķirības

Thumbnail
Öffnen
299-103230-Smirnova_Inga_is06003.pdf (168.3Kb)
Autor
Smirnova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Pirsko, Laura
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādas ir vardarbības situāciju, vardarbības pieredzes un pusaudžu uzvedības pašnovērtējumu dzimumatšķirības. Papildus pētījumā tika apskatīti biežumi, kā pusaudži atpazīst vardarbību situācijās, kur tā pastāv un arī atpazīst vardarbību situācijās, kur vardarbība nepastāv. Pētījumā piedalījās 190 pusaudži (114 – meitenes, 72 – zēni, 4 – nenorādot dzimumu) vecumā no 14 līdz 17 gadiem 8., 9., 10. klases skolēni. Pētījuma dalībnieki aizpildīja šādas aptaujas: Bērnu viktimizācija (bērnu pašnovērtējuma forma), kas tika papildināta ar situācijām bez vardarbības ("Victimizations of Children”, Child Self-Report Version, Finkelhor, Hamby, Ormrod, & Turner, 2005); Bērnu uzvedības novērtējuma anketa (Child Behavior Checklist, Achenbach &Rescorla, 2001) Pētījuma rezultātā konstatēts, ka pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp vardarbības situāciju, to uzvedības pašnovērtējumu un vardarbības pieredzi. Vardarbīgu situāciju (emocionālo, fizisko un seksuālo) pusaudžu novērtējumu izskaidro visi pētijumā izskatīties mainīgie, tas ir piedzīvotā vardarbība (emocionāla, fiziskā, seksuāla), trauksme/nomāktība, noslēgšanās sevī, somatiskās raizes, noteikumu pārkāpšana un agresīva uzvedība. Pusaudži bieži atpazīst vardarbību situācijās, kur tā nepastāv un arī atpazīst vardarbību situācijās, kur vardarbība nepastāv. Nepastāv statistiski nozīmīgas dzimumatšķirībās vardarbīgu situāciju novērtējumā zēniem un meitenēm.
 
The aim of the study is to find out the relationship between adolescent’s assessment of abusive situations, abuse experience, self-reported behaviour, also to find out if there are differences in these variable ratings between boys and girls. In addition, the study looked at the frequencies in which adolescents recognize violence in situations where it exists and also recognizes violence in situations where violence does not exist. The study involved 190 adolescents (114 - girls, 72 - boys, 4 - no specific gender) aged 14 to 17, 8th, 9th and 10th grade students. Participants completed the “Child Victimization Questionnaire - Children's Self-Assessment Form” (Finkelhor, Hamby, Ormrod, & Turner, 2005), which was supplemented with situations without violence; Ahenbach’s Child Behaviour Checklist (Achenbach &Rescorla, 2001). The study found that there is a statistically significant association between adolescent’s assessment of abusive situations, abuse experience, self-reported behaviour. Adolescent’s assessment of abusive situations (emotional, physical and sexual) explains all the variables, that is, abuse experience, anxiety / depression, withdrawn/depressed, somatic complaints, rule-breaking behaviour, and aggressive behaviour. Adolescents often recognize violence in situations where it does not exist and also recognizes violence in situations where violence does not exist There are no statistically significant gender differences in the assessment of abusive situations for boys and girls.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67539
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV