• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pamatskolas skolēnu labbūtības un pašvertējuma saistība ar bulingu skolā

Thumbnail
Öffnen
299-103236-Grinfogele_Alise_ag20154.pdf (496.8Kb)
Autor
Grinfogele, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Plaude-Demidova, Alla
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Šī pētījuma mērķis ir izpētīt attiecības starp pašvērtējumu, bulingu un labbūtību pamatskolas skolēnu vidū un analizēt vecuma un dzimuma regulējošo lomu šajās attiecībās. Pētījuma jautājumi: 1.Vai pastāv saistība starp labbūtību, pašvērtējumu un bulingu? 2.Vai pastāv saistība starp labbūtību, pašvērtējumu un bulingu vīriešu un sieviešu izlasē? 3.Vai labbūtība, pašvērtējums, vecums un dzimums ietekmē bulingu skolā? Pētījuma izlase - pamatskolas 6. – 8. klases skolēni. Izlases izslēdzošie kritēriji: skolēni, kuriem ir speciālās mācīšanās vajadzības. Pētījuma veikšanai tika izmantota Rozenberga pašvērtējuma skalu (Rosenberg self-esteem scale, Rosenberg, 1965), Stirlingas bērnu labbūtības skala (Stirling Children's Wellbeing Scale - SCWBS) un PISA2018 skolas iebiedēšanas anketa. Pētījuma rezultāti liecina, ka pastāv negatīva statistiski nozīmīga saistība starp bulingu, pašvērtējumu un labbūtību. Zēni vairāk ir pakļauti bulinga ietekmei uz labbūtību nekā meitenes, savukārt meitenes vairāk ir pakļautas bulinga ietekmei uz pašvērtējumu. Palielinoties skolēnu vecumam, samazinās bulinga ietekme.
 
The purpose of this study is to investigate the relationship between self-esteem, bullying and well-being among elementary school students and to analyze the moderating role of age and gender in this relationship. Research questions: 1.Is there a relationship between well-being, self-esteem and bullying? 2.Is there a relationship between well-being, evaluation and bullying in male and female samples? 3.Do well-being, self-esteem, age and gender influence bullying at school? The research sample - elementary school students of the 6th - 8th grade. Exclusion criteria of the sample: students with special learning needs. For research purposes author choose Rosenberg self-esteem scale (Rosenberg, 1965), the Stirling Children's Wellbeing Scale (SCWBS) and the PISA2018 school bullying questionnaire. The results of the study show that there is a negative statistically significant relationship between bullying, self-esteem and well-being. Boys are more exposed to the effects of bullying on well-being than girls, which is multiples of the effects of bullying on self-esteem. As the age of students increases, the impact of bullying decreases.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67540
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV