• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālo rīku izmantošana patstāvīgo darbu veikšanai matemātikā skolēnu pašvērtējumam 8.klasē

Thumbnail
View/Open
299-103842-Priede_Evita_eo08007.pdf (3.136Mb)
Author
Priede, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā ir apkopota un izvērtēta pieredze, ko autore guvusi laika periodā no 2024.gada 5.februāra līdz 15.aprīlim pierīgas vidusskolā. Darba autore ir Evita Priede, darba vadītājs Mg.math., mg.paed. Aira Kumerdanka. Šajā diplomdarbā tiek pētīta digitālo rīku izmantošana 8. klases skolēnu matemātikas patstāvīgo darbu veikšanai, vēršot uzmanību uz pašvērtējuma nozīmi. Darba mērķis ir izvērtēt digitālo rīku efektivitāti un ietekmi uz skolēnu pašvērtējumu matemātikas nodarbībās, veicot patstāvīgos darbus. Darbā tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1.Veikt zinātniskās literatūras analīzi par digitālo rīku priekšrocībām un lietošanu, kā arī par skolēnu pašvērtējuma lomu un nozīmi personības attīstībā. 2.Izstrādāt metodiskos materiālus. 3.Izpētīt digitālo rīku potenciālu un iespējas matemātikas mācību procesā. 4.Veikt pētījumu, izmantojot digitālos rīkus patstāvīgu darbu veikšanai matemātikas stundās un novērtēt skolēnu rezultātus un pašvērtējumu. 5.Analizēt skolēnu aptauju datus. 6.Secināt un izstrādāt priekšlikumus digitālo rīku izmantošanai skolēnu patstāvīgo darbu veikšanai un pašvērtējuma izveidei. Darbs sastāv no 3 nodaļām, 9 apakšnodaļām, 1 tabulas un 31 attēla. Diplomdarbā iegūtā informācija un dati ļauj secināt, ka efektīvākais digitālais rīks, ar kura palīdzību veikt patstāvīgos darbus un izveidot skolēnu pašvērtējumu ar tādiem sasniedzamajiem rezultātiem kā īpašību lietošana, jēdzienu zināšanas un tipveida prasmju lietošana, ir uzdevumi.lv. Diplomdarbā lietotie atslēgas vārdi: matemātika, digitālie rīki, pašvērtējums, patstāvīgais darbs, motivācija, sasniedzamais rezultāts, atgriezeniskā saite.  
 
Work summarizes and evaluates the experience gained by the author in the period from February 5 to April 15, 2024 at the high school of Pieriga. The author of the work is Evita Priede, supervisor Mg.math., mg.paed. Aira Kumerdanka. This work investigates the use of digital tools for independent mathematics work of 8th grade students, paying attention to the importance of self-assessment. The aim of the work is to evaluate the effectiveness and impact of digital tools on students' self-assessment in mathematics lessons, when doing independent work. The following tasks are presented in the work: 1. To conduct an analysis of scientific literature on the advantages and use of digital tools, as well as on the role and importance of students' self-assessment in personality development. 2. Develop methodical materials. 3. Explore the potential and possibilities of digital tools in the mathematics learning process. 4. Conduct research using digital tools for independent work in mathematics classes and evaluate students' results and self-assessment. 5. Analyze student survey data. 6. To conclude and develop proposals for the use of digital tools for the performance of students' independent work and the creation of self-assessment. The work consists of 3 chapters, 9 subsections, 1 table and 31 images. The information and data obtained in this work allows us to conclude that the most effective digital tool, with the help of which to perform independent work and create student self-assessment with such achievable results as the use of characteristics, knowledge of concepts and the use of typical skills, is uzdevumi.lv. Key words used in the thesis: mathematics, digital tools, self-assessment, independent work, motivation, achievable result, feedback.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67577
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV