Interaktīvās atgādnes 5. klases skolēnu angļu valodas vārdu krājuma pilnveidei
Автор
Ķevere, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Latkovska, Evija
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pēc pirmās pieredzes, mācot 5. klasi, bakalaura darba autore saprata, ka skolēnu angļu valodas leksika nav tik plaša, lai viņi varētu sekmīgi iesaistīties stundās un lietot angļu valodu tādā līmenī, kāds no viņiem tiek sagaidīts. Tika veikts gadījuma pētījums, kurā interaktīvās atgādnes tika iesaistītas 5. klases angļu valodas stundās. Skolēniem tika doti divi rakstiski uzdevumi, kas tika analizēti, lai izpētītu, vai interaktīvo atgādņu izmantošana ir bagātinājusi viņu angļu valodas vārdu krājumu. Skolēniem tika izsniegta anketa, lai noskaidrotu viņu viedokli par interaktīvo atgādņu izmantošanu un efektivitāti angļu valodas stundās. Pētījums pierādīja, ka interaktīvās atgādnes, ko izmanto angļu valodas mācībās, uzlabo skolēna vārdu krājumu. Skolēni pēc interaktīvo atgādņu lietošanas nodarbībās un mājās ilgākā laika posmā sāk lietot augstāka līmeņa vārdus. Šajā pētījumā uzsvērta tehnoloģiju mērķtiecīgas izmantošanas nozīme izglītības procesā, galvenokārt izmantojot interaktīvus rīkus, lai uzlabotu skolēnu valodas prasmes un uzlabotu viņu angļu valodas vārdu krājumu. Atslēgas vārdi: Angļu valoda kā svešvaloda, angļu valodas vārdu krājuma bagātināšana, interaktīvās atgādnes, pamatskolas zemākā klašu grupa. After the first experience of teaching Grade 5, the author of the Bachelor’s Thesis realized that the students’ English vocabulary was not extensive enough for them to be able to successfully participate the lessons and use English at a level they were expected to. A case study was carried out in which interactive flashcards were incorporated in Grade 5 English lessons. The students were given two written assignment which were analysed to investigate if the use of interactive flashcards had enhanced their English vocabulary. The students were given a questionnaire to find out their opinion on the use and effectiveness of interactive flashcards in English lessons. The case study proved that interactive flashcards used in English learning enhance the student’s vocabulary. Students, after using interactive flashcards in lessons and at home over an extended period of time, start using higher level words. This study stresses the importance of purposeful use of technologies in the educational process, mainly using interactive tools to improve students’ language skills and enhance their English vocabulary. Keywords: EFL, English vocabulary enrichment, Interactive flashcards, lower-middle school students.