Atcerēšanās stratēģijas vidusskolēnu vārdu krājumu palielināšanai krievu valodas apguvē
Author
Grenbēre, Marianna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Skolotāja pieredzes darbs veltīts pētījumam, kā var paplašināt vārdu krājumu un padarīt mācīšanas procesu efektīvāku, izmantojot dažādas iegaumēšanas stratēģijas. Pētījuma mērķis bija izpētīt atcerēšanās stratēģijas, ko izmanto vidusskolēni krievu valodas stundās, novērtēt to efektivitāti un izstrādāt praktiskus ieteikumus skolotājiem un skolēniem. Darbs sastāv no četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā autore aplūko teorētiskus konceptus un jēdzienus, kas saistīti ar vārdu krājumu, vārdu semantizāciju, mnemotehniskiem paņēmieniem un mācību procesu plānošanu. Otrā nodaļa ir veltīta mācību procesa organizēšanai. Trešajā nodaļā tiek apskatīta mācību rezultātu vērtēšana. Ceturtajā nodaļā tiek apkopoti autores rekomendācijas mācību procesu uzlabošanai, kas balstītas uz pētījuma rezultātiem un vērstas uz vārdu krājuma paplašināšanu. Darba apjoms sastāda 85 lapaspuses. Pētījums var būt interesants svešvalodu pasniedzējiem, filologiem un visiem, kam ir interese par svešvalodu apguvi. Atslēgas vārdi: anketēšana, atcerēšanās stratēģijas, iegaumēšanas paņēmieni, leksikas apguve, mnemotehnika, vārdu krājuma paplašināšana This teacher' portfolio is devoted to the study on how vocabulary can be expanded and how the use of the different memorisation strategies can make the teaching process more effective. The aim of the study was to investigate the memorisation strategies used by secondary school students in Russian language lessons, to evaluate their effectiveness and to develop practical recommendations for teachers and students. The thesis consists of four chapters. In the first chapter, the author discusses theoretical concepts and notions related to vocabulary, word semantization, mnemonic techniques and planning of learning processes. The second chapter covers the organization of the learning process. The third chapter focuses on the evaluation of learning results. In the fourth chapter, the author's recommendations for improving learning processes based on the results of the study, aimed at vocabulary expansion, are summarized. The volume of the work is 85 pages. The research may be of interest to foreign language teachers, philologists and all those who are interested in learning foreign languages. Keywords: memory strategies, memorization techniques, mnemonics, vocabulary expansion, vocabulary learning, questionnaire.