Bērna pašvērtējuma veidošanās 3.vecuma posmā
Author
Kaparšmite, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Čekse, Ireta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Beāte Kaparšmite, darba autore, veica pētījumu par bērnu pašvērtējuma veidošanos 3.vecuma posmā. Kvalifikācijas darba pētījuma mērķis ir izveidot pašvērtējuma veicināšanas plānu 3.vecuma posma bērniem, pamatojoties uz veikto pedagoģisko novērojumu un pedagogu interviju analīzi. Kvalifikācijas darbu veido divas daļas – teorētiskā un empīriska daļa. Teorētiskajā daļā tika analizēta informācija par bērnu pašvērtējumu 3.vecuma posmā, to ietekmējošie faktori. Empīriskajā daļā tika analizēta Alūksnes pirmskolas izglītības iestādes 3.vecuma posma bērnu grupa un tās pašvērtējuma attīstība, balstoties uz iepriekš izveidotiem novērošanas protokoliem un intervijas laikā iegūto informāciju, no attiecīgās grupas pedagogiem par praktisko pieredzi pašvērtējuma veicināšanā. Pētījuma laikā tika iegūta atbilde uz izvirzīto jautājumu - kā 3.vecuma posma bērnu pašvērtējums uzlabojās, kad pedagoģiskajā procesā tiek izmantotas uzslavas, metode- pedagogs līdzvērtīgs bērnam, kā arī atgriezeniskā saite. Kvalifikācijas darba apjoms 27 lapas un 16 pielikuma lapas. Darbā iekļauts 5 attēli un 22 bibliogrāfiskās saraksta vienības. Beāte Kaparšmite, the author of the thesis, conducted a study on the development of self-esteem in children of the third age. The aim of the thesis was to develop a plan for the development of self-esteem in children of the third age, based on the analysis of pedagogical observations and interviews with educators. The dissertation consists of two parts: the theoretical part and the empirical part. The theoretical part analyses information about self-esteem in children of the third age and the factors that influence it. The empirical part examines the development of self-esteem in a group of children of the third age from a preschool educational institution in the municipality of Alūksne. The analysis was based on pre-designed observation protocols and information obtained through interviews with educators of the respective group about their practical experience in promoting self-esteem. The study addressed the research question: How does the self-esteem of children in the third age group improve when the pedagogical process includes praise, the "educator as equal to the child" method and feedback? The qualification thesis comprises 27 pages and 16 pages of appendices. It includes 5 figure, and 22 bibliographic references.