Latviešu tautas pasaku izmantošana bērnu literārās jaunrades veicināšanai pirmsskolas 3. posmā
Author
Laizāne, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Latviešu tautas pasaku izmantošana bērnu literārās jaunrades veicināšanai pirmsskolas 3. posmā” autore ir Madara Laizāne.Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt latviešu tautas pasaku izmantošanu bērnu literārās jaunrades veicināšanā pirmsskolas 3. posmā. Pētījumā izmantotas šādas metodes: literatūras analīze, pedagoģiskās darbības pašanalīze, novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība.Bakalaura darbs sastāvs no 2 nodaļām. Pirmā nodaļa sastāv no 3 apakšnodaļām, kurās analizēta latviešu tautas pasaku nozīme pirmsskolas bērnu audzināšanā un izglītošanā, mācīšana un mācīšanās pirmsskolas 3. posmā un apskatīti literārās jaunrades veicināšanas paņēmieni.Otrā nodaļa sastāv no 4 apakšnodaļām, kurās aprakstīts pētījuma plāns un metodoloģija, pedagoģiskās darbības pašanalīze bērnu literārās jaunrades veicināšanai pirms pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, kā arī aprakstīta pētījuma programma un tās rezultātu analīze.Noslēgumā apkopoti ieteikumi pedagogiem bērnu literārās jaunrades veicināšanai.Secināts, ka mērķtiecīgas pedagoģiskās darbības rezultātā ir iespējams veicināt pirmsskolas 3. posma bērnu literāro jaunradi, kā pamatu izmantojot latviešu tautas pasakas. Pētījumā piedalījās 23 pirmsskolas 3. posma bērni.Darba apjoms ir 61 lapa, 9 pielikumi, 9 tabulas, 3 attēli un 46 izmantotās literatūras avoti. The author of the bachelor's thesis "The Application of Latvian Folk Tales in Promoting Children's Literary Creativity in the Third Stage of Preschool Education" is Madara Laizāne.The aim of the bachelor's thesis is to theoretically and empirically study the use of Latvian folk tales in promoting children's literary creativity in the 3rd stage of preschool.The following methods were used in the study: literary analysis, pedagogical observation, pedagogical trial activity and self-analysis of pedagogical activity.The bachelor's thesis consists of 2 chapters.The first chapter consists of 3 subsections, which examine the importance of Latvian folk tales in the upbringing and education of preschool children, teaching and learning in the 3rd stage of preschool, as well as the methods for promoting literary creativity. The second chapter consists of 4 subsections, which describe the research plan and methodology, a self-analysis of pedagogical activities to promote children's literary creativity before the pedagogical pilot activity and the described research program and analysis of its results.Finally, recommendations for educators to promote children's literary creativity are summarized.It has been concluded that due to targeted pedagogical activities, it is possible to promote the literary creativity of children in the 3rd stage of preschool education, using Latvian folk tales as a basis.The volume of the work is 61 pages, 9 appendices, 9 tables, 3 images and 46 sources of literature used.