Pārvietošanās veidu apguves veicināšanas iespējas pirmsskolā bērniem agrajā bērnībā
Author
Voicehoviča, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Pārvietošanās veidu apguves veicināšanas iespējas pirmsskolā bērniem agrajā bērnībā. Darba autore: Aija Voicehoviča. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pētīt pārvietošanās veidu apguves vecināšanas iespējas pirmsskolas bērniem agrajā bērnībā. Pirmajā darba daļā tika analizētas I. Stangaines, R. Karlovskas u.c autoru atziņas par pārvietošanās veidiem un to nozīmi agrajā bērnības vecumā. Kā arī tika pētīta literatūra, kā var sekmēt pārvietošanās veidu apguvi pirmsskolā bērniem agrīnajā vecumā. Otrajā darba daļā tika veikts empīriskais pētījums par pārvietošanās veidu apguves veicināšanas iespējām pirmsskolā bērniem agrajā bērnībā. Lai uzzinātu bērnu pārvietošanās veidu apguvi, darba autore izmantoja pedagoģisko novērošanu. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tika veikta pedagoģiskā darbība, lai sekmētu bērnu pārvietošanās veidu attīstību. Pētījums tika veikts Rīgas “X” pirmsskolas izglītības iestādes 1,5- 3 gadīgo bērnu grupā, 12 bērni. Pēc veiktā pētījuma, darba autore secina, ka pirmskolā var sekmēt pārvietošanās veidu attīstību agrajā bērnībā, piedāvājot dažādas kustību aktivitātes, kurās iekļauti pārvetošanās kustību veidi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 37 lpp darbā iekļauti 7 attēli, 2 tabulas un 2 pielikumi. Kvalifikācijas darbā izmantoti 33 literatūras avoti latviešu, angļu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: pārvietošanās veidi, kustību rotaļas, aktivitātes, pedagoģiskais process. Qualification thesis topic: ways to promote learning of ways of moving in pre-school children in early childhood. The author of the work: Aija Voicehovica. The aim of the qualification work: theoretical analysis and practical research of the possibilities of promoting the acquisition of mobility in preschool children in early childhood. In the first part of the thesis, the findings of authors such as I. Stangaine, R. Karlovska, etc. on the types of movement and their importance in early childhood were analysed. The literature on how to facilitate the learning of movement patterns in early childhood was also studied. In the second part of the thesis, an empirical study was carried out on the possibilities of promoting the learning of ways of moving in preschool children in early childhood. The author of the thesis used pedagogical non-observation to find out children's acquisition of ways of moving. Based on the results, pedagogical activities were carried out to promote the development of children's ways of moving. The study was carried out in a group of 12 children, aged 1,5-3 years, in the preschool educational institution "X" in Riga. After the research, the author concludes that the development of movement patterns in early childhood can be promoted in pre-school by offering a variety of movement activities that include. Qualification file: 37 pages, the file contains 7 figures, 2 tables and 2 annexes. 33 literature sources in Latvian, English and Russian. Keywords: ways of moving, movement games, activities, pedagogical process.