Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība jaunākajā pirmsskolas vecuma bērnu sekmīgai adaptācijai
Author
Stone, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Tēma. Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība jaunākajā pirmsskolas vecuma bērnu sekmīgai adaptācijai. Darba mērķis. Ģimenes un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības veidu izpēte uz bērna adaptāciju. Atslēgas vārdi. Adaptācija, ģimene, jaunākais pirmsskolas vecums, pirmsskola, sadarbība. Īss pētījuma satura un rezultātu apraksts. Kvalifikācijas darbā iesākumā tiek apskatīta teorija par bērna adaptācijas procesu jaunākajā pirmsskolas vecuma grupā, ģimenes loma bērna attīstībā, pirmsskolas izglītības lomu bērna attīstībā un socializācija, ģimenes un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības veidi, kā arī bērna adaptāciju veicinošie faktori. Nākamā seko pētījumu metodoloģija, kas sevī ietver izmantotās pētījuma metodes, pētījuma izlasi un datu vākšanas un analīzes metodes. Pētījuma rezultātu nodaļā tiek analizēti iegūtie dati par ģimeņu un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības veidu ietekmi uz bērnu adaptāciju jaunākajā pirmsskolas vecuma grupā. Secinājumu nodaļā tiek apkopoti galvenie pētījuma rezultāti. Kvalifikācijas darbā ir 47 lapas, 1 attēls, 11 tabulas, 18 izmantotās literatūras un avotu sarakstus, 7 pielikumi. Topic. Possibilities of cooperation between preschool educational institutions and families during the child's adaptation period in the youngest preschool age group. Purpose of work. Study of ways of cooperation between family and preschool educational institution on the child's adaptation. Keywords. Adaptation, family, younger preschool age, preschool, cooperation. Brief description of the content and results of the study. At the beginning, the qualification work examines the theory of the child's adaptation process in the youngest preschool age group, the role of the family in the child's development, the role of preschool education in the child's development and socialization, the ways of cooperation between the family and the preschool educational institution, as well as the factors contributing to the child's adaptation. Next comes the research methodology, which includes the research methods used, the research sample, and the methods of data collection and analysis. The research results section analyses the obtained data on the influence of the types of cooperation between families and preschool educational institutions on the adaptation of children in the youngest preschool age group. The conclusions section summarizes the main results of the study. The qualification work contains 47 pages, 1 pictures, 11 tables, 18 lists of used literature and sources, 7 appendices.