Kustību rotaļu izmantošana 3-4 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai pirmsskolā
Author
Persidska, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: „Kustību rotaļu izmantošana 3 – 4 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai pirmsskolā”. Kvalifikācijas darbu izstrādāja Zane Persidska. Kvalifikācijas darba mērķis – teorētiski un praktiski pētīt kustību rotaļu nozīmi 3 – 4 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes veicināšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām un apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā darba autore aprakstīja saskarsmes jēdzienu pedagogu un psihologu atziņās. Saskarsmes vispārējs raksturojums. Saskarsmes prasmes, to attīstība 3 – 4 gadīgiem bērniem. Kustību rotaļas – saskarsmes prasmju sekmētājas. Otrajā nodaļā 3 – 4 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju izpēti pirmsskolā. Pētījuma metodoloģiskais pamatojums. Pētāmās grupas bērnu saskarsmes prasmju raksturojums pētījuma sākumā. Praktiskais pētījums 3 – 4 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana pirmsskolā izglītības iestādē. Iegūto pētījumu rezultātu apkopošana un analīze. Kvalifikācijas darba apjoms – 37 lpp, 2 tabulas, 1 attēls, 6 pielikumi, literatūras avoti 29. Atslēgas vārdi: Saskarsme, saskarsmes prasmes, rotaļa, kustību rotaļa. The topic of the qualification work is " The use of movement games contact skills of 3 - 4 year old in preschool". The qualification work was elaborated by Zane Persidska. The aim of the qualification work is to study theoretically and practically the role of movement games for the promotion of communication skills in 3 - 4 year old children. The qualification work consists of two chapters and sub-chapters. In the first chapter, the author described the concept of communication in the knowledge of pedagogues and psychologists. General characteristics of communication. Interpersonal skills, their development in 3 - 4 year old children. Movement games - facilitators of communication skills. In the second chapter, the study of communication skills in preschool for 3 - 4 year old children. Methodological basis of the research. Characteristics of the communication skills of the children of the group under study at the beginning of the study. Practical study of the promotion of communication skills of 3 - 4 year old children in a preschool educational institution. Summary and analysis of the results obtained.The volume of the qualification work - 37 pages, 2 tables, 1 figure, 6 annexes, 29 references. Key words: Communication, communication skills, play, movement play.