Āra nodarbības bērna radošuma pilnveides attīstībai pirmsskolā 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Lazdiņa, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ummere-Tillberga, Linda
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma autors – Edīte Lazdiņa. Pētījuma nosaukums – āra nodarbības bērna radošuma pilnveides attīstībai pirmsskolā 3 – 4 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis - teorētiski un praktiski izzināt 3-4 gadus vecu bērnu āra nodarbību ietekmi uz radošuma pilnveidi. Pētījuma satura un rezultātu pārskats - Pētījumā tika analizēta āra nodarbību ietekme uz 3-4 gadus vecu bērnu radošuma attīstību pirmsskolā. Teorētiskajā daļā tika izpētīti radošuma jēdzieni un tā nozīme pirmsskolas vecumā, kā arī āra nodarbību potenciāls radošuma veicināšanā. Empīriskajā pētījumā tika veikts pedagoģiskais novērojums, intervēti 4 pedagogi un anketēti 103 vecāki. Pētījuma rezultāti parāda, ka āra nodarbības būtiski veicina bērnu radošuma attīstību, sniedzot iespēju brīvi izpausties un eksperimentēt ar dabas materiāliem. Īpaši nozīmīga ir pedagogu loma strukturētu un brīvu aktivitāšu organizēšanā, kas veicina bērnu iztēli un problēmu risināšanas prasmes. Pētījuma dalībnieki norādīja uz nepieciešamību pilnveidot āra nodarbību resursus un infrastruktūru, lai maksimāli izmantotu to potenciālu bērnu radošuma attīstībā. Pētījuma apjoms ir 38.lpp., tajā iekļauti 6.attēli, 4 tabulas, 22 bibliogrāfiskā saraksta vienības un pievienoti 6 pielikumi. Research author - Edīte Lazdiņa. Research title - Outdoor Activities for Developing Children's Creativity in Preschool for 3-4 Year Olds. Research aim - To theoretically and practically explore the impact of outdoor activities on creativity development in 3–4-year-old children. Research content and results overview - The study analysed the impact of outdoor activities on creativity development in 3–4-year-old preschool children. The theoretical part examined creativity concepts and their significance in preschool age, as well as the potential of outdoor activities in promoting creativity. The empirical research included pedagogical observation, interviews with 4 teachers, and surveys of 103 parents. Research results show that outdoor activities significantly promote children's creativity development by providing opportunities for free expression and experimentation with natural materials. The role of teachers is particularly important in organizing structured and free activities that promote children's imagination and problem-solving skills. Research participants indicated the need to improve outdoor activity resources and infrastructure to maximize their potential in developing children's creativity. The research consists of 38 pages, includes 6 figures, 4 tables, 22 bibliographic references, and 6 appendices