Veselīga uztura paradumu veidošana 1. izglītības posmā pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Kaulača, Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Samanta Kaulača Darba nosaukums: Veselīga uztura paradumu veidošana 1.izglītības posmā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: Noskaidrot pirmsskolas 1.izglītības posma bērnu veselīga uztura paradumu veidošanas iespējas un izaicinājumus pirmsskolas izglītības iestādē. Darba saturs: Darbs sastāv no 2 anotācijām, ievada, 3 nodaļām, 4 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, un pielikuma. Darba apjoms: 43 lapaspuses, 17 attēli, 5 tabulas, 2 pielikumi. Pētījuma metodes: Teorētiskās izpētes metodes- literatūras izpēte un analīze, normatīvo aktu analīze, empīriskās izpētes metodes - bērnu pedagoģiskā novērošana, vecāku/aizbildņu anketēšana. 1.izglītības vecuma bērniem ir nepieciešamas zināšanas par veselīgu dzīvesveidu, tostarp uzturu. Pēc pedagoģiskajiem novērojumiem, bērni nelieto uzturā tikai veselīgu pārtiku, kas var ietekmēt veselības stāvokli un vispārējo attīstību. Darba rezultāti: Apkopoti secinājumi par bērnu veselīga uztura paradumu maiņu pirms un pēc pedagoģiskās novērošanas pirmsskolā, izstrādāti priekšlikumi veselīga uztura paradumu veidošanā gan pirmsskolā, gan dzīvesvietā. Darba izmantojamība: Darbu var izmantot pirmsskolas pedagogi, kas strādā ar visu vecumposmu bērniem pirmsskolā. Atslēgas vārdi: 1.izglītības posma bērni, veselīgs uzturs, veselīgs dzīvesveids, pedagoģiskais darbs. Author of the paper: Samanta Kaulača Theme of the paper: Establishing Healthy Nutrition Habits in the First Educational Stage of Preschool Education. Aim of the research: To identify the opportunities and problems of forming healthy eating habits in children of the first education stage at a preschool educational institution. Content of the paper: The work consists of 2 annotations, an introduction, 3 chapters, 4 subsections, conclusions, suggestions, a list of used literature and sources, and an appendix. Volume of the paper: 43 pages, 17 images, 5 tables, 2 appendixs. Methods of research: Theoretical research methods – literature review and analysis, analysis of regulatory acts; empirical research methods – children's pedagogical observation and surveying. Children of the first education age need knowledge about a healthy lifestyle, including nutrition. According to pedagogical observations, children do not consume only healthy food, which can affect their health and overall development. Results of the research: Conclusions have been summarized regarding the change in children's healthy eating habits before and after pedagogical observation in preschool, and suggestions have been developed for forming healthy eating habits both in preschool and at home. Applicability of the paper: The work can be used by preschool educators who work with children of all age groups in preschool. Key words: Children in the first education stage, healthy nutrition, healthy lifestyle, pedagogical work.