1,5 - 3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma pilnveide 1.vecumposmā valodu mācību jomā pirmsskolā
Author
Gorenkova, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Karina Gorenkova Darba nosaukums: “1,5 - 3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma pilnveide 1.vecumposmā valodu mācību jomā pirmsskolā’’ Darba mērķis: Valodu mācību jomā, 1.vecumposma aktuālās tendences un pieejas vārdu krājuma paplašināšanai: rotaļas un skaitāmpanti, lai bagātinātu un paplašinātu valodu. Darba teorētiskā daļa: Analizējām vārdu krājumu, raksturojām vecumposmu, un izskatījām 3 metodes, kuras palīdzēs pilnveidot vārdu krājumu paplašināšanu. Darba praktiskā daļa: Tika veikts empīriskais pētījums, kur mēs pētījām vārdu krājumu un to paplašināšanas veidus. Pētījuma objekts: pirmsskolas pedagoģiskais process. Pētījuma priekšmets: 1,5-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma pilnveide pirmsskolā. Pētījuma jautājums: Kā valodu mācības jomas uzdevumi sekmē 1,5-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma attīstību pirmsskolā? Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski aprobēt 1,5-3 gadus vecu bērnu vārdu krājuma sekmēšanu pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: ●Izanalizēt pedagoģisko, psiholoģisko un metodisko literatūru par pētāmo tēmu; ●Izstrādāt un aprobēt uzdevumu kopu, kas veicina vārdu krājuma attīstību šajā vecumposmā; ●Veikt pētījumu par vārdu krājuma pilnveidi 1,5-3 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Datu vākšanas metodes: literatūras analīze, novērošana, pedagoģiskā procesa darbība, matemātiskā datu apstrāde. Pētījuma izlase: 8 bērni no X pirmsskolas izglītības iestādes, tostarp 3 meitenes un 5 zēni 2024.gada rudenī. Darbs sastāv no: 44 lapaspusēm, 3 tabulām, 10 diagrammām un 16 izmantotiem literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: valoda, mācību joma, vārdu krājums, pirmsskola, 1,5 līdz 3 gadus vecs bērns, attīstība. Author of the Work: Karina Gorenkova Title of the Work: “Enhancing the Vocabulary of 1.5 to 3-Year-Old Children in the First Age Group in the Language Learning Area in Preschool” Purpose of the Work: To explore current trends and approaches in the language learning area for expanding the vocabulary of the first age group: using games and nursery rhymes to enrich and expand language. Theoretical Part of the Work: We analyzed vocabulary, characterized the age group, and reviewed three methods that help to enhance vocabulary development. Practical Part of the Work: An empirical study was conducted where we examined vocabulary and methods for its development. Object of the Study: The preschool educational process. Subject of the Study: Enhancing the vocabulary of 1,5-3-year-old children in preschool. Research Question: How do tasks in the language learning area promote the vocabulary development of 1,5-3-year-old children in preschool? Research Aim: To theoretically explore and practically test ways to enhance the vocabulary of 1,5-3-year-old children in preschool. Research Objectives: ● Analyze pedagogical, psychological, and methodological literature on the research topic; ● Develop and test a set of tasks that promote vocabulary development in this age group; ● Conduct research on vocabulary enhancement for 1,5-3 -year-old children in preschool. Data Collection Methods: Literature analysis, observation, pedagogical process activities, mathematical data processing. Sample: 8 children from X preschool educational institution, including 3 girls and 5 boys in the fall of 2024. The Work Consists of: 44 pages, 3 tables, 10 charts, and 16 literature sources. Keywords: language, learning area, vocabulary, preschool, 1.5 to 3-year-old child, development.