• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Meža skolas metodikas izmantošana runas un valodas attīstības veicināšanai bērniem 3-6 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestāde

Thumbnail
View/Open
299-105974-Svanberga_Marina_ms22130.pdf (789.7Kb)
Author
Švānberga, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Čekse, Ireta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Marina Švānberga. Kvalifikācijas darba nosaukums: Meža skolas metodikas izmantošana runas un valodas attīstības veicināšanai bērniem 3–6 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādēs. Darba mērķis: izpētīt, kā Meža skolas metodika veicina valodas un runas prasmes bērniem pirmsskolas vecumā, identificēt veiksmīgas pieejas un sniegt ieteikumus, kā Meža skolas metodiku pielāgo Latvijas izglītības sistēmai. Darba saturs un rezultāti: darbs ir veltīts Meža skolas metodikas izmantošanas prakses analīzei, balstoties uz Anglijas pieredzes gadījuma pētījumu, un 3–6 gadus vecu bērnu valodas attīstības likumību teorētisko nostādņu izpētei. Pētījumā izmantotas kvalitatīvās pētniecības metodes: teorētiskās literatūras analīze un pusstrukturēta intervija ar Lielbritānijas Meža skolas pārstāvi. Rezultāti parāda, ka Meža skolas metodika būtiski veicina valodas prasmi: bērni apgūst bagātīgāku vārdu krājumu, pilnveido gramatiskās struktūras un attīsta spēju veidot dialogu. Pētījums arī uzsver pedagogu lomu, īpaši viņu spēju pielāgot mācību procesu individuālajām bērnu vajadzībām. Secinājumos sniegti ieteikumi, kā šo metodiku pielāgot Latvijas pirmsskolas programmām “Skola 2030” ietvaros, uzsverot tās elastīgumu un pozitīvo ietekmi uz bērnu vispusīgu attīstību. Darbs sastāv no 39 lapaspuses, tajā ir 2 tabulas, 1 attēls un 1 pielikums, norādīti 38 izmantotās literatūras vienības. Atslēgas vārdi: Meža skolas metodika, pirmsskola, valodas attīstība, dabiskā vide.  
 
Author: Marina Švānberga. Title: Using the Forest School Methodology to Promote Speech and Language Development in Children aged 3–6 years in a pre-school educational institution. Development in Children aged 3–6 years in a pre-school educational institution. To investigate how the Forest School methodology promotes children's language and speech skills in preschool age, to identify successful approaches and to provide recommendations for its adaptation to the Latvian education system. The thesis is devoted to the analysis of the practice of using the Forest School methodology, based on a case study of the English experience, and to the study of theoretical approaches to the legitimacy of language development in 3–6 year old children. The qualitative research methods used in the study are: theoretical literature analysis and a semi-structured interview with a representative of the Forest School in the UK. The results show that the Forest School methodology contributes significantly to children's language skills by helping them to acquire richer vocabulary, improve grammatical structures and develop dialogue skills. The study also highlights the importance of the role of teachers, in particular their ability to adapt the learning process to individual children's needs. The conclusions make recommendations for adapting the methodology to Latvian pre-school programmes within the framework of School 2030, highlighting its flexibility and positive impact on children's all-round development. The work consists of 39 pages, 2 tables, 38 references, 1 illustrations, 1 appendices. Keywords: Forest School methodology, preschool, language development, self-directed learning, natural environment, speech skills.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67753
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV