Interaktīvas atmiņu grāmatas grafiskais dizains
Автор
Kļaviņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Plotka, Aivars
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā “Interaktīvas atmiņu grāmatas grafiskais dizains” tiek analizēta un apkopota informācija par grafiskā dizaina elementu izmantošanu un drukātas atmiņu grāmatas dizaina izveidi. Darba mērķis ir izveidot interaktīvu atmiņu grāmatu, ņemot vērā grafiskā dizaina vizuālās vadlīnijas un tendences 21. gadsimtā. Mūsdienās digitālās tehnoloģijas strauji pārņem pasauli, tādēļ tiek veidotas arvien jaunas digitālās platformas atmiņu glabāšanai. Tomēr, lai arī digitālās tehnoloģijas sniedz pavisam jaunu attīstību atmiņu glabāšanā, tās neaizstās nevienu iespiestu vai ar roku pierakstītu atmiņu drukātā grāmatā. Pētījuma jautājums ir “Kādi dizaina nosacījumi jāņem vērā, izstrādājot interaktīvu atmiņu grāmatu?”. Pēc iegūto literatūras avotu un dizaina paraugu analīzes tika apkopoti 19 dizaina nosacījumi veiksmīgas interaktīvas atmiņu grāmatas realizēšanā un secināts, ka drukātu atmiņu grāmatu mērķi 21.gadsimtā ir paplašinājušies un pielāgojušies digitālajam laikmetam. Lai arī galvenā atmiņu grāmatu nozīme joprojām ir personisku atmiņu un vērtību glabāšana, to uzsvars ir mainījies uz plašāka personalizēta stāsta veidošanu. Atslēgas vārdi: atmiņu grāmata, drukātu atmiņu glabāšana, fotogrāfija, grafiskais dizains, interaktīva grāmata, vizuālie elementi. The bachelor thesis “Graphic Design of an Interactive Memory Book” analyzes and gathers information about the use of graphic design elements in creating a printed memory book. The aim of the thesis is to create an interactive memory book, while accounting for the visual guidelines and trends of graphic design in the 21st century. Today, digital technologies are becoming increasingly popular and advanced, hence the digital platform market for memory storage is experiencing significant growth. Even though digitalization brings a whole new development in the ways of storing memories, it will not replace any printed or handwritten memories. The research question is: “What design conditions shoud be taken into account when developing an interactive memory book?” The analysis of the obtained literature sources and design samples leads to 19 design conditions for the creation of a successful interactive memory book, concluding that the goals of printed memory books in the 21st century have expanded and adapted to the digital age. Although the primary purpose of memory books has remained the same – to store valuable memories, the emphasis has shifted to creating a broadened and highly personalized story. Keywords: memory book, storage of printed memories, photography, graphic design, interactive book, visual elements.