• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļās un spēlēs 5 – 6 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-98606-Kacena_Everita_ek21179.pdf (2.678Mb)
Author
Kacēna, Everita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Everita Kacēna Kvalifikācijas darba nosaukums: Lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļās un spēlēs 5 - 6 gadus veciem bērniem. Darba vadītāja: Dr. paed. Ineses Freibergas Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: 5 – 6 gadu vecu bērnu lasītprasme. Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un empīriski pārbaudīt spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas pedagoģiskajā procesā 5–6 gadus vecu bērnu lasītprasmes apguvei. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru par 3. vecumposma bērnu lasītprasmes attīstību izmantojot dažādas spēles un rotaļas. 2.Empīriski pārbaudīt spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas pedagoģiskajā procesā lasītprasmes veicināšanā. 3.Izstrādāt secinājumus un ieteikumus. Teorētiskais pamatojums: Kvalifikācijas darba izstrādē izmantoti dažādu pētnieku zinātniskie darbi par lasītprasmi un pirmsskolas bērniem. Apkopotas un analizētas teorētiskās atziņas par lasītprasmi pirmsskolā, raksturots bērnu vecumposms pētāmā temata kontekstā. Empīriskā daļa: 5 – 6 gadus vecu bērnu lasītprasmes izpēte, izmantojot pedagoģisko izmēģinājuma darbību un novērošanu. Darbs sastāv no 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām, 25 attēliem, 5 tabulām, 63 literatūras avotiem.
 
Author: Everita Kacēna Theme: Promoting literacy by using games and plays for 5 – 6-year-old children Supervisor: Dr. paed Inese Freiberga Object of the Qualification Paper: pedagogical process in preschool Subject of the Qualification Paper: 5 – 6-year-old children`s reading skills Objectives of the Qualification Paper: Theoretically analyze and empirically test the possibilities of using games and plays in pedagogical process for acquiring reading skills of 5-6-year-old children. Tasks of the Qualification Paper: 1.To analyse the scientific literature on the development of reading skills for the third age group children using various games and plays. 2.Empirically check the possibilities of using games and plays in the pedagogical process for promoting literacy. 3.Develop conclusions and recommendations. Theoretical justification: In the development of the Qualification Paper were used various scientific works from different researchers on literacy and preschool children. Empirical part of the study: Study of reading ability of 5-6-year-old children using pedagogical experimental activity and observation. The work consists of 2 chapters, 8 subchapters, 25 pictures, 5 tables, 63 sources of literature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67811
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV