2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšana ”X” pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Bērce, Ketija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore - Ketija Bērce. Kvalifikācijas temata nosaukums ir “2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšana ”X” pirmsskolas izglītības iestādē” un tā mērķis ir noskaidrot, kā organizēt sekmīgu bērna adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē un izstrādāt ieteikumus bērnu vecākiem un pirmsskolas skolotājiem, kādas metodes veicina bērna adaptāciju pirmsskolā. Darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā tika analizēts adaptācijas jēdziens un raksturots adaptācijas process pirmsskolā. Tika apskatītas, kādas ir pirmsskolas un ģimenes iespējas adaptācijas veicināšanai un kāda ir skolotāja profesionālā darbība adaptācijas sekmēšanai. Empīriskā pētījumā analizēts, kā darbs ar vecākiem un skolotāja pielietotās pedagoģiskās metodes - pirkstiņu rotaļas un kustību rotaļas, sekmē bērna adaptāciju pirmsskolā. Atbildot uz pētījuma jautājumu “Kādi pedagoga un vecāku sadarbības veidi sekmē adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē?”, var minēt, ka tā ir pedagoga iejūtība un individuāla pieeja bērna, izmantojot pirkstiņu un kustību rotaļas, kā arī darbs ar vecākiem, organizējot vecāku sapulces, atvērto durvju dienas un veicot individuālas pārrunas. Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi un veikto pētījumu, darba noslēgumā ir izstrādāti ieteikumi vecākiem un pirmsskolas pedagogiem. Kvalifikācijas darba apjoms – 48 lapaspuses, 7 attēli, 3 tabulas, 28 literatūras vienības un pievienoti 5 pielikumi. Atslēgas vārdi - adaptācija, adaptācijas sekmēšana, sadarbība, rotaļa, individuāla pieeja bērnam. Ketija Bērce – the qualification work author. The theme of the qualification work is – promoting of adaptation process of 2 – 3 years old kids in “X” preschool educational institution. The aim of the work is to find out the approach favouring successful adaptation process of preschool children to educational institution, elaborate suggestions for parents and teachers as well as methods promoting adaptation of children to preschool. The work consists of the theoretical part analysing the concept of adaptation and characterising the process of adaptation in preschool. It deals with the options of interaction between parents and preschool in order to succeed the adaptation and profesional skills of preschool teachers aimed at favouring the adaptation. The following empiric part analyses how the work with parents as well as the application of pedagogical methods of teachers – finger plays and movement games favour adaptation process to preschool. Answering the question “What is the most successful cooperation between the parents and teachers promoting the adaptation in preschool?'', it's worth mentioning – the teacher's sensitivity and individual approach making use of finger and movement games, work with the parents organizing meetings, open-door days, individual negotiations. In the conclusion there have been worked out suggestions for parents and preschool teachers based on the analyses of theoretical literature and personal investigations. Extent of the qualification work – 48 pages, 7 images, 3 tables, 28 literature units and 5 attachments. Key words – adaptation, promoting adaptation, cooperation, game, individual approach.