• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes attīstīšanas sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
View/Open
299-98711-Jirgensone_Elfa_ej21079.pdf (637.2Kb)
Author
Jirgensone, Elfa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs „3-4 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās prasmes attīstīšanas sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā”. Darba autors: Elfa Jirgensone. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt metodes 3-4 gadus vecu bērnu pašvadītas mācīšanās caurviju prasmes attīstības sekmēšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Teorētiskās analīzes rezultātā izvirzītās metodes pašvadītas mācīšanās attīstības sekmēšanā pētījuma autors pārbaudīja empīriskajā pētījumā. Augstāko rezultativitāti parādīja lomu spēles metode, tad sekoja didaktiskās spēles, uzdevumu veikšana, pašvērtējums. Zemāku efektivitāti uzrādīja fragmenta lasījuma, demonstrējuma, sarunas metodes. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, didaktiskās spēles, fragmenta lasījums, demonstrējums, lomu spēles, uzdevumu veikšana, saruna, pašvērtējums. Pētījumā ir 31 lappuse, 8 attēli, 1 tabula, 25 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 1 pielikums.
 
Qualification work " Promotion of self-directed learning skills’ development of 3 - 4 year old children in preschool pedagogical process". Author of the work: Elfa Jirgensone. The purpose of the study: to theoretically clarify and empirically test the methods for promoting the development of self-directed learning skills of 3-4 year old children in the preschool pedagogical process. Theoretical analysis determined the methods. The role playing method showed the highest effectiveness, followed by didactic games, tasks, and self-assessment. Lower efficiency was shown in the passage reading, demonstration, conversation methods. Keywords: self-directed learning, didactic games, passage reading, demonstration, role-playing, task performance, conversation, self-assessment. The study has 31 pages, 8 images, 1 table, 25 items of the bibliographic list, 1 appendix.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67839
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV