• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļdarbība 2. izglītības vecumposma bērnu tēlainās domāšanas sekmēšanai vizuālajā mākslā pirmsskolā

Thumbnail
Öffnen
299-98811-Petrova_Irina_ip21168.pdf (995.5Kb)
Autor
Petrova, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore: Irina Petrova. Darba vadītāja ir Doc., Dr.paed. Daiga Kalēja- Gasparoviča. Kvalifikācijas darba temats: Rotaļdarbība 2.izglītības vecumposma bērnu tēlainās domāšanas sekmēšanai vizuālajā mākslā pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, kā pirmsskolā ir iespējams attīstīt 2. izglītības vecumposma bērnu tēlaino domāšanu vizuālās mākslas rotaļdarbībās. Darbs sastāv no trim daļām, divas pirmās daļas teorētiskais pētījums, trešā daļa ir empīriskais pētījums, kurā aprakstīts pētījuma plāns un metodoloģija, pētījuma norise, pētījuma rezultāti un analīze. Teorētiskajā daļā ir analizēta literatūra par 4-5 gadu vecu bērnu tēlainās domāšanas sekmēšanu vizuālajā mākslā pirmsskolā, dots vispārējs 4-5 gadus vecu bērnu raksturojums un raksturoti rotaļdarbības organizācijas principi. Darbā pamatā ir izmantotas tādu zinātnieku atziņas kā J.Birzniece, A. Tiramanis (2023), Z. Kagaine (2005), R. Fišers (2005), Dž. Rodari (2009), G. Svence (1999), V. Golubina (2007), A. Līduma (2016), D. Kalēja-Gasparoviča (2019, 2020), Ž. Piažē (2002), D. Dzintere, J. Stangaine, D. Augstkalne (2014), Ļ. Vigotskis (2002), A. Špona (2001) u.c. Darba empīriskajā daļā tika pārbaudītas teorētiskas atziņas un īstenotas 5 praktiskas nodarbības. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt tēlainās domāšanas būtību un 2. izglītības vecumposma bērnu attīstības likumsakarības pedagogu un psihologu atziņas. 2. Teorētiski pētīt tēlainās domāšanas iztēles attīstības veicināšanas iespējas vizuālajā mākslā. 3. Praktiski veikt bērnu tēlainas domāšanas izpausmju vērojumus vizuālās mākslas rotaļdarbībās, veikt izmēģinājumdarbību un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījuma metodes: teorētiskā: pedagoģiski psiholoģiskās literatūras analīze, empīriskās: bērnu novērošana, izmēģinājuma darbība. Pētījuma bāze: Rīgas X pirmsskolas izglītības iestāde, 2. izglītības vecumposma 12 bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 47 lappuses, 16 attēli, 2 tabulas, 5 diagrammas, 54. literatūras avoti, 1. pielikums.
 
Author of qualification work: Irina Petrova. The supervisor of the qualification works is Assoc., Dr. aed. Daiga Kaleja-Gasparovica. The topic of the qualification thesis: Play activities for the promotion of imaginative thinking of the children of the 2nd stage of education in visual arts in preschool. The purpose of the research: to theretically analyze and practically check how it is possible to develop the imaginative thinking of children of the 2nd educational age in visual art play activities in preschool. The work consist of three parts, the first two parts are the theoretical research, the third part is the empirical research, which describes the research plan and methodology, research progress, research result and analysis. The theoretical part analyzes the literature on promoting the imaginative thinking of 4-5-year-old children in visual arts in preschool, gives a general description of 4-5-year-old children and describes the principles of the organization of play activities. The work basically uses the insights of such scientists as J. Birzniece, A. Tiramanis (2023), Z. Kagaine (2005), R. Fischers (2005), J. Rodari (2009), G. Svence (1999), V. Golubina (2007), A. Līduma (2016), D. Kalēja- Gasparoviča (2019, 2020), Ž. Piaget (2002), D. Dzintere, J. Stangaine, D. Augstkalne (2014), L. Vygotsky (2002), A. Špona (2001), etc. In the empirical part of the work, theoretical insights were tested and 5 practical lessons were implemented. Research tasks: 1.To analyze the nature of imaginative thinking and the findings of pedagogues and psychologists about the regularity of the development of children of the 2nd educational age. 2.To theoretically study the possibilities of promoting the development of imaginative thinking in visual arts. 3.Practically observe children’s expressive thinking in visual art play activities, conduct a trial activity and analyze the obtained results. Research methodology: Theoretical: analysis of pedagogical-psychological literature; Empirical: observation of children, pilot activity. Research base: Riga X preschool education institution, 12 children of the 2nd stage of education. The scope of the qualification work: 47 pages, 16 images, 2 tables, 5 diagrams, 54 literary sources, 1 appendix.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67881
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV