Šķēršļu pārvarēšanas veicināšana I vecumposma bērniem
Author
Čivča, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Šķēršļu pārvarēšanas veicināšana I vecumposma bērniem. Darba zinātniskais vadītājs: lektore, Mg.izgl.zin. Agita Klempere-Sipjagina Darba mērķis. Teorētiski un praktiski pētīt I vecumposma bērnu šķēršļu pārvarēšanas prasmju veicināšanas iespējas. Pētījuma jautājums: Kā iespējams veicināt I vecumposma bērnu šķēršļu pārvarēšanas prasmes pirmsskolā? Darba teorētiskajā daļā tika veikta Pirmsskolas macību programmas un skolas2030 metodisko ieteikumu analīze par 2-3 gadīgu bērnu pamatkustību attīstību, kā arī par bērnu fizisko attīstību dienas ritā. Analizētas šķēršļu pārvarēšanas iespējas pirmsskolā grupās un āra laukumos. Darba praktiskajā daļā, balstoties uz teorētiskajām atziņām, tika izstrādāti bērnu prasmju novērošanas kritēriji, pēc kuriem tika veikta bērnu prasmju sākotnējā novērošana. Tika atlasītas fiziskās aktivitātes un veikta izmēģinājumdarbība, lai uzlabotu bērnu šķēršļu pārvarēšanas prasmes, veikta atkārtota prasmju novērošana un salīdzināti iegūtie rezultāti. Secināts, ka tad, ja ir atlasītas piemērotas fiziskās aktivitātes, kas atbilst bērnu vecumam un vajadzībām, ja tās tiek regulāri organizētas, notiek dažādos laikos un dažādos apstākļos, tad pamazām ir iespējams uzlabot bērnu prasmes pārvarēt dažādus šķēršļus Atslēgas vārdi: pamatkustības, fiziskās aktivitātes, šķēršļi, to parvarēšana, fiziskās īpašības, I vecumposms.. Darba apjoms: 43 lpp, 1 attēls, 3 tabulas, 26 literārie avoti, 2. pielikumi Title of the work: Supporting overcoming obstacles in early childhood development. Scientific supervisor: Lecturer, Mg.ed.sci. Agita Klempere-Sipjagina Objective of the work: Theoretical and empirical consideration of possibilities for improving obstacle conquering abilities of preschool-aged children. Research question: How can obstacle overcoming skills in early childhood be fostered in preschool? Theoretical part of the work consisted in analysis of Theoretical Basis Of The Preschool Curriculum And Methodological Recommendations For Schools2030 Concerning the Development Of Basic Movement Skills in 2 to 3 Years Old Children and Physical Development in The analysis of possibilities of overcoming obstacles in preschool groups and outdoor areas. The practical part of the work was developed on theoretical principles concerning criteria for observing children’s skills, making initial observations of children’s skills. Experimental activities involving physical activities were selected to improve children’s obstacle overcoming skills. Then, further skill observations were conducted and the outcomes were compared. Therefore, through suitable choice of physical activities corresponding to the age of the children and regular organization of them at different times and conditions, progressively the children can learn to overcome any obstacle. Keywords: basic movement, bodily activities, barriers, surmounting them, physiological attributes, pre-school. Scope of the work: It comprises nine chapters and 43 pages, one image, three tables, and 26 literary sources, accompanied by two appendices.