Stāstīt prasmes veicināšana 6-7 gadus veciem bērniem
Author
Prince, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Krista Prince Kvalifikācijas darba vadītāja: Prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele Kvalifikācijas darba temats: Stāstītprasmes veicināšana 6-7 gadus veciem bērniem Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt sešus līdz septiņus gadus vecu bērnu stāstītprasmes veicināšanu pirmsskolā. Pirmajā daļā: Tiek apskatītas un analizētas teorētiskās atziņas par valodas un runas attīstību, un bērna vecumposma īpatnību attīstību. Teorētiski analizēts stāstītprasmes raksturojums un stāstītprasmes veicināšana. Otrajā daļā: tiek veikts empīriskais pētījums, kā pedagogs veicinās stāstītprasmi vecākajā pirmsskolas posmā. Empīriskā pētījuma sākumā tiek veikts grupas bērnu raksturojums, pēc tam stāstītprasmes novērtējums - veikts pedagoģiskais process, iekļaujot tajā autores izvēlētās metodes stāstītprasmes veicināšanai. Nobeigumā tiek novērtēta bērnu stāstītprasme. Qualification work author: Krista Prince Supervisor of the qualification work: Prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele Subject of qualification: Promoting storytelling skills in children aged 6-7 The aim of the qualification: To theoretically investigate and practically test the promotion of storytelling skills in pre-school children aged 6 to 7. Part one: The theoretical insights on language and speech development and the development of the child's age characteristics are reviewed and analysed. Theoretical analysis of the characteristics of storytelling and the promotion of storytelling. Part two: An empirical study is carried out on how the teacher promotes storytelling in the older pre-school phase. The empirical study starts with a description of the children in the group, then an assessment of their storytelling skills - a pedagogical process including the methods chosen by the author to promote storytelling skills. In conclusion, the childrens storytelling skills are assessed.