Valodas attīstība un vārdu krājuma paplašināšana, izmantojot dabaszinību eksperimentus sākumskolas 3.klasē
Автор
Sproģe, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba „Valodas attīstība un vārdu krājuma paplašināšana, izmantojot dabaszinību eksperimentus sākumskolas 3.klasē” mērķis ir izpētīt dabaszinību stundās eksperimentu izmantošanu, lai veicinātu skolēnu valodas attīstību un valodas krājuma paplašināšanu. Analizēt dokumentus un literatūru par dabaszinību mācību saturu, caurviju prasmes 3.klases dabaszinību uzdevumos, uzsvaru liekot uz dadaszinību eksperimentu veikšanu dabasinību stundas tēmas ietvaros, ar mērķi papildināt skolēnu vārdu krājumu, teksta izpratnē. Padziļināt skolēnu izpratni par dabaszinību un latviešu valodas mijiedarbību. Tika veikt empīriskais pētījums, lai pārbaudītu eksperimenta metodi, kā efektīvu rīku valodas attīstības un vārda krājuma paplašināšanai dabaszinību stundās. Izpētīt Jelgavas x.skolā 3.klašu skolēnu prasmes un attieksmi, darbojoties ar dabaszinību eksperimentiem. Noskaidrot skolotāju attieksmi par valodas apguves līmeņiem, spēju izteikties, analizēt. Veikt darba analīzi, izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus. Atslēgas vārdi: eksperiments, dabaszinības, teksts, lasīšana, rakstīšana, teksta izpratne. The aim of the bachelor's thesis "Language development and vocabulary expansion using science experiments in the 3rd grade of primary school" is to investigate the use of experiments in science lessons to promote students' language development and language expansion. Analyze documents and literature about the content of science lessons, cross-cutting skills in 3rd grade science tasks, with an emphasis on conducting science experiments within the subject of the science lesson, with the aim of supplementing students' vocabulary and understanding of the text. To deepen students' understanding of the interaction between science and the Latvian language. An empirical study was conducted to test the experimental method as an effective tool for language development and vocabulary expansion in science classes. To investigate the skills and attitudes of 3rd grade students in Jelgava x. school, working with science experiments. To find out the teachers' attitude about the language learning levels, the ability to express, analyze. Analyze the work, draw conclusions and make proposals. Key words: experiment, science, text, reading, writing, text comprehension.