5-7 gadīgu bērnu stājas profilakses iespējas pirmsskolas dienas ritā
Автор
Beidzāle, Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors : Samanta Beidzāle Darba nosaukums : 5-7 gadīgu bērnu stājas profilakses iespējas pirmsskolas dienas ritā Pētījuma mērķis : praktiski pētīt un teorētiski analizēt stājas profilakses iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā 5-7 gadus veciem bērniem . Darba uzdevumi : 1.Analizēt pedagogu un psihologu vērtējumu un atziņas par stāju , un tas traucējumiem . 2.5-7 gadīgu bērnu fizisko attīstību raksturojums . 3.Izzināt stājas profilakses iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 4.Novērot un pētīt stājas profilakses iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā . Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās . Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta un iekļauta informācija no dažādiem literatūras avotiem par bērna stāju un tās veidošanos , kā arī par stājas traucējuma veidiem 5-7 gadīgu bērnu fiziskās attīstības raksturojumi , un analizēta literatūras informācija par stājas profilakses iespējām pirmsskolas dienas ritā . Darba empīriskajā daļā tika novērota 6 pirmsskolas bērnu stāja, un izveidoti atbilstoši vingrinājumi muguras muskuļu stiprināšanai, aktivitātes pēdas saišu nostiprināšanai, vingrinājumi kāju muskulatūras nostiprināšanai, plecu jostas un lapstiņu stiprināšanai, spēles un rotaļas. Tiks novērtēta stāja pētījuma beigās un izveidoti pirmsskolas pedagogiem un vecākiem ieteikumi , ņemot vērā pētījuma iegūtos rezultātus . Pētījumā ir secināts, stājas profilakse pirmsskolas pedagoģiskajā procesā ir diezgan sekmīga, ja vien paši pedagogi izvēlās pareizus un atbilstošus pedagoģiskos procesus, lai organizētu stājas nostiprināšanas aktivitātes . Kā arī ir svarīgi , ja visas pirmsskolas nodarbības, kurās tiek iesaistīti šie pedagoģiskie stājas nostiprināšanas process tiek apmeklētas un pildītas regulāri . Darba apjoms - 30lpp, darbā iekļauti.....attēli, .......tabulas, ......pielikumi un darbā izmantoti......literatūras avoti. Atslēgasvārdi: Stāja , stājas profilakse, pirmsskolas pedagoģiskais process, pirmsskolēni. Author of the work : Samanta Beidzāle Title of the work : 5-7 year old children’s posture prevention options in the preschool daily routine . The purpose of the study : To practically study and theoretically analyze the possibilities of posture prevention in the preschool pedagogical process for 5-7 year old children Tasks of the work : 1.To analyze the assessment and findings of pedagouges and psychologists about posture , and its disorders. 2.Describing the physical development of 5-7 year-old children . 3.Find out the possibilities of posture prevention in the perschool pedagogical process . 4.To observe and study the possibilities of posture prevention in a preschool educational process. Content of the work : The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part of the work analyses and includes information from various literature sources on a child's posture in its formation, as well as the types of posture disorders in the physical development of 5–7-year-old children, and analyses literature information on the possibilities of posture prevention in preschool daily routine. In the empirical part of the work, the posture of 6 preschool students will be observed, appropriate exercise for strengthening the back muscles, activities for strengthening the foot ligaments, exercise for strengthening the leg muscles, for strengthening the shoulder girdle and shoulder blades, games and play will be created. Moreover, the posture will, be evaluated at the end of the entire study and recommendation will be made for preschool teachers, taking into account the results of the study. The research concludes the posture prevention in the preschool education process in quite successful, as long as the educators choose correct and appropriate educational processes in order to organize the preventive activities for strengthening the posture. It is also important that all preschool classes in which these educational posture strengthening processes are involved are attended and completed regularly. Qualification work includes: