• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagoģiskais process bērnu pilsoniskās līdzdalības sekmēšanai pirmsskolas izglītības 2. posmā

Thumbnail
Öffnen
299-99167-Birkava_Anda_ab19273.pdf (630.4Kb)
Autor
Birkava, Anda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darbs “Pedagoģiskais process bērnu pilsoniskās līdzdalības sekmēšanai pirmsskolas izglītības 2. posmā” Mērķis: teorētiski un empīriski pētīt pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizāciju pilsoniskās līdzdalības sekmēšanai pirmsskolas izglītības 2. posmā. Pētījuma teorētiskajā daļā veikts literatūras apskats par bērnu pilsoniskās līdzdalības jēdzienu un saturu pirmsskolas vecumposmā, īpašu uzmanību pievēršot bērnu pilsoniskās līdzdalības sekmēšanai pirmsskolas 2. posmā, aplūkojot metodiskos materiālus par mācību procesa plānojumu un pedagoģiskajām metodēm. Empīriskā daļā veiktā skolotāju aptauja atklāj, ka skolotāji ne vienmēr respektē bērnu radošās idejas, ja uzskata tās par nepareizām, tāpat bieži par primāro informācijas avotu kalpo tieši skolotājs, kas var negatīvi ietekmēt bērna pilsoniskās līdzdalības prasmju apguvi. Darbā ar 4-5 gadus veciem bērniem ir veikta mācību procesa plānošana pirmajam pusgadam. Veiktie novērojumi apstiprina hipotēzi: pirmsskolas izglītības otrajā posmā veiksmīgi tiks sekmēta bērnu pilsoniskā līdzdalība, ja skolotājs ikdienas pedagoģiskajā procesā sniegs atbalstu bērnu viedokļa paušanā un dalībā lēmumu pieņemšanā; radīs vidi, kas veicinās bērnu patstāvību īstermiņa un ilgtermiņa projektos. Pētījuma noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir darbam praktisku nozīmīgumu.
 
Bachelor's thesis "Pedagogical Process for Promoting Children's Civic Participation in the Second Stage of Early Childhood Education" Objective: Theoretical and empirical investigation of the organization of the pedagogical process in early childhood education for the promotion of civic participation in the second stage of early childhood education. The theoretical part of the study includes a literature review on the concept and content of children's civic participation in the preschool age, with a particular focus on promoting children's civic participation in the second stage of preschool education. Methodological materials on lesson planning and pedagogical methods are examined. In the empirical part, a teacher survey reveals that teachers do not always respect children's creative ideas if they deem them incorrect. Often, the teacher is considered the primary source of information, which can negatively impact the acquisition of children's civic participation skills. Planning of the educational process for 4-5-year-old children for the first half-year is carried out. The observations confirm the hypothesis that successful promotion of children's civic participation in the second stage of early childhood education will occur if teachers provide support for expressing children's opinions and involvement in decision-making in their daily pedagogical processes. Additionally, creating an environment that fosters children's independence in short-term and long-term projects will contribute to success. In the conclusion of the study, recommendations are developed for preschool teachers, adding practical significance to the work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68035
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV