Sadarbības prasmju sekmēšana 6-7 gadus veciem bērniem lomu rotaļās
Author
Linka, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sanita Linka Darba vadītāja: Dr. paed. Inese Freiberga Kvalifikācijas darba temats: sadarbības prasmju sekmēšana 6-7 gadus veciem bērniem lomu rotaļās. Darba mērķis: teorētiski izzināt un empīriski pārbaudīt 6-7 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes sekmēšanas iespējas lomu rotaļās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek runāts par sadarbību un tās raksturojumu 6-7 gadus veciem bērniem, sasaistot ar bērna psiholoģisko raksturojumu šajā vecumā. Tiek runāts par lomu rotaļām un to nozīmi bērnu attīstība un sadarbības prasmju sekmēšanā. Darbā tika izmantotas I. Stangaines, D. Dzintares, S. Omārovas, A. Šponas un citu autoru paustās atziņām. Otrajā nodaļā ir aprakstīts empīriskais pētījums par 6-7 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanu pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā izmantojot lomu rotaļas. Tika veikta bērnu novērošana, kā arī viņu sadarbības prasmju izvērtēšana pētījumā sākumā un beigās balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem. Pētījuma iegūtie rezultāti apstiprina lomu rotaļu nozīmīgumu sadarbības sekmēšanā, kurās aktīvu dalību ņem ne tikai bērni, bet arī pedagogs. Darbs sastāv no: 38 lpp., 3 tabulām, 6 attēliem, literatūras sarakstu, kurā ir 34 izmantotie literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, lomu rotaļas, pirmsskola. Author of the work: Sanita Linka Supervisor: Ped. D. Inese Freiberga The topic of the qualification work: promoting cooperation skills for 6–7 year old children in role-playing games. The goal of the work: to theoretically find out and empirically check the possibilities of promoting the cooperation skills of 6-7-year-old children in role-playing games. The qualification work consists of two chapters. The first chapter talks about cooperation and its characteristics for 6-7-year-old children, connecting it with the psychological characteristics of the child at this age. Role plays and their importance in promoting children's development and cooperation skills is also discussed. I. Stangaine, D. Dzintare, S. Omarova, A. Špona and other authors' opinions were used in the work. The second chapter describes the empirical research on the promotion of cooperation skills of 6-7-year-old children in the pedagogical pilot activity using role-playing games. Children were observed, as well as their cooperation skills were evaluated at the beginning and end of the study based on the set criteria. The results of the study confirm the importance of role-playing games in promoting cooperation, in which not only the children but also the pedagogues take an active part. The work consists of: 38 pages, 3 tables, 6 pictures, a bibliography containing 34 used literary sources. Key words: cooperation, cooperation skills, role playing, preschool.