• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sākumskolas 3. klašu skolēnu lasītprasme un tās pilnveide pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
View/Open
299-99180-Vinerte_Madara_mv19075.pdf (2.238Mb)
Author
Vīnerte, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir: Sākumskolas 3. klašu skolēnu lasītprasme un tās pilnveide pedagoģiskajā procesā. Darbu izstrādāja: Madara Vīnerte. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt sākumskolas 3. klases skolēnu lasītprasmi un tās pilnveidi pedagoģiskajā procesā. Bakalaura teorētiskajā daļā tiek pētīta un analizēta lasītprasmes jēdzienu būtība un mērķi. Lasītprasmes attīstības raksturojums un kritēriji. Izvēlēto pētījumu metožu pamatojums un pedagogu darbs, pedagoģiskās metodes lasītprasmes sekmēšanai Bakalaura empīriskajā daļā darba autore veic praktisko darbību, kurā atspoguļojas skolēnu reālā situācija 3. klases sākumā skolēnu lasītprasmes līmenī, tiek organizēta pedagoģiskā darbība, lai pilnveidotu lasītprasmi un veikta atkārtota lasītprasmes pārbaude, lai noteiktu 3. klases lasītprasmes līmeni. Darba aktualitāte: darbā tiek atspoguļota skolēnu lasītprasmes apguves rezultāti, kas tiek iegūti no pēdējiem aktuālajiem pētījumiem. Tālākai lasītprasmes pilnveidei izstrādāta regulāra skolēnu lasītprasmes vērtēšana, rezultātu analīze un svarīgākie uzdevumi lasītprasmes pilnveidošanai. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā pētījuma metode, veic teorijas analīzi 2.Empīriskā metode, veic pedagoģisko novērojumu, iegūto rezultātu analīze. Darba autore secina, ka pareiza metožu izmantošana lasītprasmes pilnveidošanai, ievērojot skolēnu individuālās īpatnības un vecumposma īpatnības, tika panākta skolēnu motivēšana un pozitīva lasītprasmes izaugsme. Bakalaura darbs sastāv no ievada, teorētiskās un empīriskās daļas, 10 tabulām, 17 attēliem, 3 pielikumiem un 38 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: Lasītprasmes kritēriji, lasīšana, lasīšanas pilnveidošana, motivācija, lasītprasmes sekmēšana.
 
Bachelor’s thesis topic: Reading ability of school 3rd graders and its improvement in the pedagogical process Author of the work: Madara Vīnerte The purpose of the research: To the erotically study and practically test the reading ability of the 3rd grade students of the primary school and its improvement in the pedagogical process. In the theoretical part of the bachelor’s degree, the concept, essence and goals of literacy are studies and analyzed. Characteristics and criteria of literacy development, The just unification of the chosen research methods and the work of pedagogues, pedagogical methods for promoting literacy. In the emirate part of the bachelor’s this is, the author performs a practical activity that reflects the real situation of the students at the beginning of the 3rd grade, the level of literacy of the students, organizes a pedagogical activity to improve the literacy and conducts a repeated literacy test to determine the level of the 3rd grade. Relevance of the work: the work reflects the results of students’ reading skills, which are obtained from the latest current research. From further improvement of reading skills, regular assessment of students’ reading skills, analysis of results and the most important tasks for improving reading skills have been developed. Research methodology: 1.The theoretical research method, the analysis of the theory is carried out. 2.Empirical method, pedagogical observation, analysis of obtained result. The author of the work concludes that the correct use of methods for improving reading skills, respecting the individual characteristics of students and the characteristics of their age, motivated and positive growth of reading skills was achieved. The bachelor thesis consist of an introduction, theoretical and empirical part, 10 tables, 17 figures, 3 appendices and 38 literature sources. Key words: Literacy criteria, reading, reading improvement, motivation, promoting reading.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68040
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV