Bērnu saskarsmes prasmju pilnveide kustību rotaļās pirmsskolas izglītības 3. posmā
Author
Kovšuka, Veranika
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kursa darba temats: “Bērnu saskarsmes prasmju pilnveide kustību rotaļās pirmsskolas izglītības 3. posmā”. Darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt bērnu saskarsmes prasmju pilnveidi kustību rotaļās pirmsskolas izglītības 3. posmā. Pētījuma izstrādes gaita un rezultāti ir izklāsti 3 nodaļās. Darba pirmajā nodaļā autore apskata saskarsmes prasmju teorētisko pamatojumu, balstoties uz pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, kurā tiek analizēts saskarsmes jēdziens un personības loma saskarsmes procesā. Otrajā nodaļā tiek sniegts ieskats kustību rotaļā, to veidiem, ietekmi uz mācību procesu un sociālo prasmju attīstību. Praktiskajā daļā tiek raksturotas pētnieciskās metodes un sniegts pētāmās grupas raksturojums. Šajā nodaļā tiek atbildēts uz jautājumu “kā ar kustību rotaļu palīdzību var sekmēt bērnu saskarsmes prasmju pilnveidi pirmsskolas izglītības 3.posmā?” Mūsdienās daudzi sociālie aspekti un digitālas tehnoloģijas maina bērnu saskarsmes prasmju raksturu, arvien biežāk var novērot, ka pirmsskolniekiem trūkst pilnvērtīgas mijiedarbības kustību rotaļās, kas izpaužas kā taktikas, sensorās un emocionālās izpausmes deficīts. Darbs sastāv no 66 lpp, tajā ir 5 attēli, 2 tabulas, 4 pielikumi, izmantoti 32 literatūras avoti, no kuriem 17 ir latviešu valodā un 14 svešvalodā. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, kustību rotaļa, pirmsskola. The topic of the course work: "Improving children's communication skills in movement games in the 3rd stage of preschool education". The aim of the work is to theoretically investigate and practically test the improvement of children's communication skills in movement games in the 3rd stage of preschool education. The progress and results of the research are presented in 3 chapters. In the first chapter of the work, the author examines the theoretical foundation of communication skills, based on pedagogical and psychological literature, which analyzes the concept of communication and the role of personality in the communication process. The second chapter provides an insight into movement play, their types, their impact on the learning process and the development of social skills. The practical part describes the research methods and presents the characteristics of the research group. In this chapter, the question "how can the improvement of children's communication skills in the 3rd stage of preschool education be promoted with the help of movement games?" Nowadays, many social aspects and digital technologies change the nature of children's communication skills, it is increasingly common to observe that preschoolers lack full-fledged interaction in movement games, which manifests as a deficit of tactile, sensory and emotional expression. The work consists of 66 pages, it contains 5 pictures, 2 tables, 4 appendices, 32 literary sources are used, 17 of which are in Latvian and 14 in foreign language. Key words: social skills, movement play, preschool.